گیلان-معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به بدهی‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان، پرداخت مطالبات را منوط به دریافت مطالبات از سازمان‌های بیمه‌گر دانست و افزود: این تاخیر عملا" موجب بالارفتن بدهی‌های دانشگاه‌ها به شرکت‌های دارویی شده است.

پرداخت مطالبات دارویی منوط به دریافت مطالبات از سازمان‌های بیمه‌گر است

به گزارش قدس انلاین به  نقل از دانشگاه علوم پزشکی، دکتر زهرا حصاری با اشاره به نحوه خدمات‌رسانی دارویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان و میزان بدهی‌های آن، به شرکت‌های دارویی و تجهیزات پزشکی اظهار کرد: مطالبات و بدهی‌های معوقه دارویی منحصر به یک دانشگاه نبوده و اکثر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با آن درگیر هستند .

وی با بیان اینکه میزان بدهی در بعضی از دانشگاه‌ها کمتر و در بعضی دیگر بیشتر است، یادآور شد: به منظور حفظ چرخه خرید و فروش دارو و تجهیزات پزشکی، کارکرد درست و متوالی تمامی اعضای این چرخه نیاز است .

معاون غذاو دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به بدهی‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان، پرداخت مطالبات را منوط به دریافت مطالبات از سازمان‌های بیمه‌گر دانست و افزود: این تاخیر عملا" موجب بالارفتن بدهی‌های دانشگاه‌ها به شرکت‌های دارویی شده است و علیرغم بدهی‌های بالای دانشگاه تاکنون تمامی مراکز آموزشی و درمانی و بیمارستان‌ها طبق طرح تحول نظام سلامت بدون وقفه به بیماران خدمات دارویی و درمانی اریه می‌کنند .

حصاری در مورد میزان بدهی‌های پرداخت شده به شرکت‌های پخش دارویی و تجهیزات پزشکی، ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سال‌های ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ به تربیت مبلغ ۱۰ و ۲۷ میلیارد تومان جهت بدهی‌های دارو و تجهیزات پزشکی به شرکت‌های پخش پرداخت نموده، همچنین در خصوص تخصیص اوراق خزانه به دانشگاه‌های علوم پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز طی مکاتبه به شرکت‌های توزیع دارو و تجهیزات پزشکی مصرفی جهت اعلام آمادگی پرداخت بدهی‌ها اطلاع رسانی کرده که رونوشت نامه‌های مذکور به سازمان صنعت پخش استان نیز ارسال شده است. متعاقبا تعداد زیادی از شرکت‌ها از جمله شرکت تجهیزات پزشکی جهت دریافت این اوراق اعلام آمادگی نموده‌اند .

وی وضعیت خدمات دارویی در سطح استان گیلان، را مناسب دانست و گفت: دانشگاه علوم پزشکی گیلان از اواسط سال ۱۳۹۵ به منظور مدیریت بهینه و تامین داروهای مورد نیاز بیمارستان‌های هشت گانه شهر رشت راسا اقدام به خرید متمرکز دارو نموده و علیرغم مطالبات بعضی شرکت‌ها و فروش نقدی دارو و فاکتورهای انعقادی، از جمله اقلام داروهای بیمارستانی نسبت به خرید آن‌ها اقدام و در اختیار مراکز خود قرار داده است .

وی خاطرنشان کرد: در این خصوص سهمیه فاکتورهای انعقادی و آلبومین به علت شرایط شرکت‌های وارد کننده که می‌بایست پرداخت نقدی انجام و در بیمارستان‌ها توزیع شود، هیچ وقفه‌ای در ارایه خدمات دارویی ایجاد نشده است. بلکه طرح خرید متمرکز بسیار منظم و بهتر از سایر مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان انجام می‌گیرد .

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: تاکنون علیرغم صدور مجوز از سوی اداره کل نظارت بر امور دارویی و مخدر سازمان غذا دارو کشور مبنی بر توزیع برخی از اقلام دارویی حیاتی همچون فاکتورهای انعقادی در داروخانه‌های معتمد خصوصی، دانشگاه علوم پزشکی گیلان افتخار دارد که بار تامین نیاز دارویی استان را کماکان به دوش کشیده و در خصوص داروخانه‌های معتمد خصوصی، تعدادی از این داروخانه‌ها که حسن عملکرد داشته و امکانات لازم در زمینه تامین اقلام خاص و شیمی درمانی را نیز داشته‌اند، با مجوز از سازمان غذا و دارو و مشابه، روند جاری در سایر استان‌ها صرفا جهت تامین اقلام دارویی بیماران خاص و شیمی درمانی معرفی کرده که در مورد این اقلام فرانشیز پرداختی بیمار توسط بیمه تعیین شده و در تمامی داروخانه‌ها اعم از داروخانه‌های خصوصی و دولتی یکسان است.

حصاری در پایان با تاکید بر این که فرایند فوق از سال ۱۳۸۸ در استان در حال اجرا است، خاطرنشان کرد: با توجه به سیاست های معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان، مجوزی به منظور توزیع اقلام بیمارستانی در داروخانه‌های بخش خصوصی صادر نشده است و صرفا به علت عدم توان مالی بیمارستانی‌های بخش خصوصی مجوز توزیع داروی آلبومین به برخی از داروخانه‌های معتمد در بخش خصوصی داده شده که تاثیر سوء بر تامین داروهای مورد نیاز بیماران بستری شده در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی نداشته و تامین داروها در این بیمارستان‌ها همچون قبل در شرایطی مطلوب انجام می‌پذیرد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.