کرمان - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برای حل مشکل پوشش ارتباطات در جاده های استان کرمان و برخی روستاها ، در ۶ ماه آینده ۹۰ دکل مخابراتی در سطح استان نصب خواهد شد.

وزیر ارتباطات از مردم کرمان به دلیل اختلالات مخابراتی عذر خواهی کرد

به گزارش قدس آنلاین، آذری جهرمی بعد از بازدید از مناطق زلزله زده در نشست شورای اداری استان حضور یافت و با عذرخواهی از مردم کرمان بابت اختلالاتی که در ارتباطهای مخابراتی استان پس از وقوع زلزله ۲۱ آذر روی داد، گفت: ارتباطات امن، آسان و ارزان، جزو حقوق مردم است که باید انرا تامین کرد. اقای آذری جهرمی همچنین گفت برای حل مشکل پوشش ارتباطات در جاده های استان کرمان و برخی روستاها ، ظرف ۶ ماه آینده ۹۰ دکل مخابراتی در سطح استان نصب خواهد شد .

وزیر ارتباطات گفت: در استان کرمان دو مشکل عمده در حوزه ارتباطات وجود دارد، اول بحث پوشش جاده‌ای که میانگین آن در کشور ۸۵ درصد اما در استان کرمان تنها ۷۰ درصد است و دوم ارتباطات روستایی که از ۲ هزار و ۶۹۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان حدود ۸۰۰ روستا فاقد ارتباطات هستند.

در این جلسه استاندار کرمان هم با اشاره به وقوع ۳ زلزله قوی بالای ۶ ریشتر در دو هفته گفت موضوع ارتباطات در این استان حادثه‌خیز از اهمیت بالایی برخوردار است اما پس از وقوع زلزله ۲۱ آذر سطح ارتباطات تلفن همراه به ۸ درصد کاهش یافت و تا ساعت ۱۳ این سطح تنها به ۳۵ درصد رسید.

آقای رزم حسینی گفت: متولی حوزه ارتباطات در استان کرمان مشخص نیست و استاندار به عنوان نماینده دولت اختیار دارد در صورت کوتاهی یک مسئول وی را عزل کند.
در این جلسه جمعی از نمایندگان مردم استان کرمان در مجلس شورای اسلامی هم در سخنانی با اشاره به حادثه خیز بودن استان خواستار توسعه بیش از پیش زیرساخت‌های ارتباطی شدند.

نمایندگان اعلام کردند: طبق قانون اپراتورها باید سه درصد از درآمدشان را برای توسعه زیرساخت‌ها اختصاص دهند که تاکنون این امر انجام نشده و این کوتاهی در مجلس پیگیری خواهد شد.

مشکلات و مسائل حوزه های پست بانک، دستگاههای ای تی ام، نبود ارتباط مناسب در جاده های استان و حتی پوشش نامناسب تلفن ثابت در برخی نقاط از دیگر مباحثی بود که از سوی نمایندگان مردم استان در مجلس در این جلسه مطرح و پیگیری و حل آنها از وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات درخواست شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.