جوین - فرماندار شهرستان جوین در جلسه شورای اداری گفت: برای حفظ نظام و مقبولیت امر به معروف ونهی از منکر احتیاج به اعتماد عمومی داریم و برای ایجاد اعتماد عمومی نباید بین مردم فاصله ایجاد کرده ومردم را خوب وبد کنیم.

قیام امام حسین برای امر به معروف و نهی از منکر بود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، جلسه شورای اداری شهرستان جوین با حضور دبیر ستاد  امر به معروف و نهی از منکر استان خراسان رضوی، امام جمعه جوین، فرماندار و کلیه اعضاء شورای اداری امروز درمحل سالن اجتماعات شهدای دولت بر گزار شد.  

امام جمعه جوین در بدو جلسه گفت: امر به معروف و نهی از منکر یکی از دستورات الهی است وهمه ما موظفیم در اجرای دستورات الهی کوتاهی نکنیم.   

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی دلیری پور تاکید کرد: ما همگی موظفیم درتمامی امور دینی، اخلاقی، سنتی و اجتماعی امر به معروف و نهی ازمنکر را سر لوحه کار خود قرار دهیم، ولی طوری وارد این بازی شویم که نتیجه مطلوب بگیریم.  

وی اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام و ائمه اطهار وتمامی انبیاء امر به معروف ونهی از منکر را به عنوان اصلی ترین موضوع دردستور کارشان قرار داده بودند.   

دبیر ستاد امر به معروف و نهی ازمنکر استان گفت: امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یکی از واجبات دینی مورد توجه بوده است.  

ارجاعی خاطر نشان کرد: درقران کریم به صراحت بیان شده است، لازمه هر امری برای امر به معروف ونهی از منکر نیاز به تخصص دارد، و بدون تخصص امکان امر به معروف و نهی از منکر وجود ندارد.  

وی تاکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر بسیار وسیع وگسترده است و می توان، به عنوان نمونه فروشندگی های اطراف حرم مطهر امام رضا را نام برد، که زائرین حرم مطهر وقتی می خواهند، سوغاتی تهیه کنند، حداقل ۹۰ درصد سوغاتی ها چینی هستند، چرا ما فقط جزئیات امر به معروف و نهی از منکر را نگاه می کنیم و از اصل دوری جسته ایم.  

ارجاعی گفت: مسئولین شهرستان جوین 10 مورد از اولویت های امر به معروف و نهی از منکر را در دستور کار قرار داده، و نتیجه را ارزیابی کنند.  

فرماندار شهرستان جوین تصریح کرد: ابتداء باید ارتقاء روستای حکم آباد به شهر را که همزمان برای شش شهر دیگر هم مصوب شده است به اهالی شهر حکم آباد تبریک گفته و از دست اندر کاران ارتقاء قدر دانی کنم.  

حسین جمشیدی تاکید کرد: بزرگترین وظیفه ما در معروفات حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی است، چون قیام امام حسین برای امر به معروف و نهی از منکر بوده است.  

وی خاطر نشان کرد: برای حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی و مقبول واقع شدن امر به معروف ونهی از منکر توسط مردم نیاز به اعتماد عمومی داریم و باید برای کسب اعتماد عمومی بین مردم وحدت و همدلی را افزایش دهیم و بین مردم فاصله نیندازیم، خوب وبد نکنیم، تا درنهایت امر به معروف و نهی از منکر انجام داده باشیم. 

نماینده عالی دولت یاد آور شد: برای امر به معروف و نهی از منکر باید افراد متخصص وارد موضوع شوند، در غیر این صورت جواب منفی دریافت خواهیم کرد، و لازم است برای پیشرفت در امر به معروف هماهنگی بیشتری بین دستگاه های مجری به وجود آید، در غیر این صورت موفقیتی حاصل نخواهد شد. 

درپایان این جلسه رئیس ثبت احوال شهرستان جوین به مناسبت سوم دی ماه روز ثبت احوال گزارشی از وضعیت ثبت وقایع حیاتی از جمله ثبت ولادت، وفات، ازدواج، طلاق ارائه کرد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.