محمود واعظی در پاسخ به اظهارات اخیر محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید، اعتدال را یک گفتمان و مشی پذیرفته‌شده و دارای حامی خواند که از دوره هاشمی‌رفسنجانی وجود داشته و تأکید کرد: هر گروهی از جمله اصلاح‌طلبان اگر مشی اعتدالی داشته باشند، با آن‌ها همراه خواهیم بود.

حامیان استعفای جهانگیری خیر خواه او و دولت نیستند

قدس آنلاین- محمود واعظی در پاسخ به اظهارات اخیر محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید، اعتدال را یک گفتمان و مشی پذیرفته‌شده و دارای حامی خواند که از دوره هاشمی‌رفسنجانی وجود داشته و تأکید کرد: هر گروهی از جمله اصلاح‌طلبان اگر مشی اعتدالی داشته باشند، با آن‌ها همراه خواهیم بود.

محمدرضا عارف چندروز پیش در دیدار اعضای شورای مرکزی جبهه اعتدال‌گرایان اصلاح‌طلب گفته بود: «اعتدال» را یک گفتمان نمی‌دانم و شرایط زمانی ما را به مسیری برد که واژه «اعتدال» را به «اصلاحات» الصاق کردیم، درحالی‌که الزاماً نیازی به این کار نبود، چراکه در دل گفتمان اصلاحات، اعتدال نهفته است.

رئیس فراکسیون امید در جملهای کنایهآمیز به جریان حامی دولت، با تأکید بر این‌که در یک جبهه سیاسی هر حزبی باید وزن خود را در داخل آن جبهه سیاسی بشناسد و با توجه به وزن خود فعالیت کند و انتظاراتش را با توجه به وزن و جایگاه خود هماهنگ کند، خاطرنشان کرد: نگاه قیم‌مآبانه و پدرسالارانه در حرکت جبهه‌ای نباید وجود داشته باشد و اگر حزب یا احزابی بخواهند نگاه قیم‌مأبانه نسبت به دیگر احزاب داشته باشند، مطمئناً شکست خواهند خورد و حرکت جبهه‌ای را با مشکل روبه‌رو خواهند کرد.

حمایت اصلاح طلبان از روحانی معنایش الصاق اعتدال به آنها نیست

رئیس دفتر رئیس جمهور اما در گفتوگو با خبرنگار ما اظهار داشت: اگر آقای عارف چنین حرفی را گفته باشند باید عرض کنم که دولت آقای روحانی از اول دولت اعتدال بود و در سال ۹۲ با همین نام و شعار به میدان آمد. این‌که در انتخابات ۹۶ عده‌ای [از اصلاحطلبان] آمدند و از دولت آقای روحانی اعلام حمایت کردند به این معنا نیست که اعتدال به آن‌ها الصاق شده است.

واعظی تصریح کرد: اعتدال به‌عنوان یک مشی وجود داشت، حالا این‌که یک گروه سیاسی میگوید اعتدال در ذات ما وجود دارد، اتفاق خوبی است و ما از آن استقبال میکنیم، زیرا این چیزی است که ما دنبالش بودیم؛ این‌که اعتدال در همه جریان‌ها غالب شود. اگر مشی اعتدال در هر گروه سیاسی وجود داشته باشد با ما همراه هستند و ما هم با آن‌ها همراه خواهیم بود.

رئیس دفتر رئیس جمهور تأکید کرد: این‌که گفته شود اعتدال یک گفتمان نیست، حرف نادرست و بی‌معنایی است. قطعاً اعتدال یک گفتمان سیاسی است. اگر در دوران خود سازندگی یک مشی و گفتمان بود، اگر اصول‌گرایی یک گفتمان است و اگر اصلاحات خودش را به‌عنوان یک گفتمان در دورهای از مدیریت کشور معرفی کرد، اعتدال به‌طریق اولی یک مشی و گفتمان است و درباره این مفهوم کار زیادی شده و کتابها و مقالات متعددی منتشر شده است.

محمود واعظی  گفت: اعتدال شیوه‌ای است که آقای هاشمی کشور را با آن اداره کرد و آقای روحانی هم بیش از ۴ سال است کشور را با همین گفتمان اداره می‌کند. ما اعتقاد داریم اعتدال در کشور جایگاه خود را به‌عنوان یک گفتمان دارد و ما نیز به آن پایبندیم.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور همچنین درباره پیشنهاد برخی چهرههای اصلاحطلب به اسحاق جهانگیری برای استعفا و فاصله گرفتن از روحانی برای آن‌که کارنامه دولت روحانی به پای او نوشته نشود و بتواند در انتخابات بعدی به‌عنوان نامزد اصلاحطلبان(و اپوزسیون دولت) وارد رقابتها بشود به خبرنگار ما گفت: کسانی‌که چنین حرفهایی را در جامعه میزنند، نه خیرخواه آقای جهانگیری هستند، نه خیرخواه دولت و نه می‌خواهند به ما کمک کنند.

وی افزود: هیچ اختلافی میان آقای جهانگیری با دولت، وزرا یا شخص آقای روحانی وجود ندارد. ما نه از ایشان و نه از دیگر اعضای دولت چیزی که مؤید اختلاف باشد نشنیدهایم و به این حرفها هم اعتنا نمیکنیم.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.