قزوین_ امام جمعه قزوین انقلابی بودن و انقلابی ماندن حوزه‌های علمیه را مطالبه جدی رهبری عنوان کرد و افزود: اگر انقلابی بودن و انقلابی ماندن و بصیرت افزایی در حوزه‌های علمیه با جدیت دنبال شود، بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد و اجرای این معانی ره‌آوردهای بزرگی به همراه خواهد داشت.

کلید حل بسیاری از مشکلات، انقلابی ماندن و بصیرت افزایی در حوزه علمیه است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی صبح روز شنبه در دیدار اساتید مدرسه علمیه صالحیه قزوین با اشاره به اهمیت پژوهش در حوزه‌های علمیه، اظهار کرد: پیش از حوزه علمیه قم، در حوزه علمیه قزوین معاونت پژوهش راه اندازی شد و این مهم ظرفیت بالای حوزه علمیه قزوین را نشان می‌دهد و امروز هم ضروری است نگاه ویژه‌ای به پژوهش در حوزه‌های علمیه داشته باشیم.

وی انقلابی بودن و انقلابی ماندن حوزه‌های علمیه را مطالبه جدی رهبری عنوان کرد و افزود: اگر انقلابی بودن و انقلابی ماندن و بصیرت افزایی در حوزه‌های علمیه با جدیت دنبال شود، بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد و اجرای این معانی ره‌آوردهای بزرگی به همراه خواهد داشت.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: اگر انقلابی بودن در حوزه‌های علمیه با جدیت دنبال شود بصیرت نیز جدیت می‌یابد، بصیرت جدیت پیدا کند تعهد شکل می‌گیرد، تعهد اصلاح شود اخلاص توسعه می‌یابد و در نهایت اصلاح همه اینها کمک می‌کند تا اخلاق به معنای واقعی درست شود و درس و بحث شکل مطلوبی به خود بگیرد.

عابدینی توجه به جلسات اخلاق در حوزه‌های علمیه را ضروری دانست و یادآور شد: امام خمینی (ره) در مدرسه فیضیه درس اخلاق داشتند و طلبه‌ها که در درس اخلاق حاضر می‌شدند تا جلسه بعد، تحت تأثیر فضای معنوی کلاس قرار داشتند.

وی اضافه کرد: امروز هم می‌باید مدارس را با این حال و هوا هدایت و طلبه‌ها را مستعد این فضا تربیت کرد و اگر این مهم جریانی فراگیر شود، همه با شوق پای درس‌های اخلاق خواهند نشست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.