گیلان-مدیرکل بنیاد مسکن گیلان، اجرای طرح بوم گردی را آغاز رونق اقتصادی و ریشه کن کردن فقر برای رسیدن به توسعه پایدار دانست و متذکر شد: در این طرح اقامتگاه های سنتی شناسایی و پرونده برای این مکان ها تعریف خواهد شد.

اجرای طرح بوم گردی آغاز رونق اقتصادی است

به گزارش قدس آنلاین محمد اکبرزاده ، اجرای طرح هادی در روستاهای استان را یکی از مهمترین مقوله های رفاه و توسعه روستایی دانست و اظهار کرد: توجه به پتانسیل   های روستایی یکی از فرصت‌های مهم توسعه شمرده می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان گیلان، با اشاره به وجود مواهب بسیار زیاد خدادادی در استان، افزود: با برنامه ریزی و مدیریت می توان از ظرفیت‌های بالای گردشگری در جهت توسعه گیلان بهره گرفت.

وی اضافه کرد: روستاهای گیلان دارای شاخص های بالایی در بخش های مختلف از جمله صنایع دستی، معماری سنتی، آثار تاریخی و... است.

اکبرزاده، اجرای طرح بوم گردی را آغاز رونق اقتصادی و ریشه کن کردن فقر برای رسیدن به توسعه پایدار دانست و متذکر شد: در این طرح اقامتگاه های سنتی شناسایی و پرونده برای این مکان ها تعریف خواهد شد.

وی با بیان اینکه طرح‌های بوم‌گردی در قالب بناهای مسکونی انجام می‌شود، عنوان کرد: با ایجاد فرصت اشتغال روستایی و رفاه می توان از مهاجرت بی رویه روستاییان به حاشیه شهرها جلوگیری کرد.

رئیس کمیته بوم گردی گیلان، با تاکید بر اینکه با توجه به مقوله گردشگری می توان اقتصاد روستایی را رونق بخشید، خاطرنشان کرد: الگوهای تعریف شده هر منطقه با توجه با آداب و رسوم و فرهنگ آن مکان اجرایی خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان، طرح بوم‌گردی را فرصتی برای تغییر کاربری ندانست و گفت: اجرای طرح بوم‌گردی حافظ منابع طبیعی، محیط‌ زیست و اقتصاد روستایی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.