زاهدان-مدیرکل ثبت احوال استان سیستان و بلوچستان گفت: رتبه نخست جمعیت جوان کشور مربوط به سیستان و بلوچستان است به نحوی که ۶۷ درصد جمعیت استان زیر ۳۰ سال بوده و نرخ ولادت در سیستان و بلوچستان ۳۳.۴ است.

رتبه نخست «جمعیت جوان کشور» مربوط به سیستان و بلوچستان است

به گزارش قدس آنلاین، رضا راحت دهمرده ظهر امروز در کنفرانس مطبوعاتی با اصحاب رسانه اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۱۰۰ نوع خدمت در ادارات ثبت احوال به مردم ارائه می‌شود.

مدیرکل ثبت احوال استان سیستان و بلوچستان افزود: ادارات ثبت احوال سطح استان در طول سال با شمار زیادی از مردم سر و کار دارند و به طور میانگین در طول سال بیش از یک میلیون مراجعه به ادارات ثبت احوال داریم که عدد بالایی است.

وی با تاکید بر اینکه شناسنامه مرجع همه اسناد است، خاطرنشان کرد: ادارات ثبت احوال علاوه بر ثبت وقایع چهارگانه ولادت، وفات، ازدواج و طلاق، تولید و انتشار آمارهای جمعیتی را نیز در دستور کار دارند و کمک زیادی به برنامه‌ریزی کلان مدیران خواهد داشت.

راحت دهمرده گفت: آخرین آمار جمعیتی استان بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ به ثبت رسیده اما ما در اداره‌کل ثبت احوال استان این آمار را با توجه به ولادت‌ها و وفات‌های به ثبت رسیده به روز می‌کنیم و بر این اساس آخرین آمار جمعیت استان ۲ میلیون و ۸۳۹ هزار و ۱۲۹ نفر است که ۳.۵ درصد کل جمعیت کشور را شامل می‌شود.

مدیرکل ثبت احوال استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: بر اساس پایش‌های ما ۴۸.۵ درصد جمعیت استان در مراکز شهری و مابقی جمعیت در مراکز جمعیتی روستایی و عشایری سکونت دارند که خوشبختانه این آمار نشان می‌دهد در استان ما برخلاف دیگر نقاط کشور، جمعیت روستایی بیش از جمعیت شهری است.

وی اظهار داشت: رتبه نخست جمعیت جوان کشور مربوط به سیستان و بلوچستان است به نحوی که ۶۷ درصد جمعیت استان زیر ۳۰ سال است و نرخ ولادت در سیستان و بلوچستان ۳۳.۴ است یعنی به ازای هر یک هزار نفر ۳۳.۴ ولادت در استان داریم که میانگین کشوری این آمار ۱۹ است.

راحت دهمرده افزود: حدود ۳۸.۳ درصد جمعیت استان را کودکان و نوجوانان زیر ۱۴ سال و ۲۸.۴ جمعیت استان را افراد بین ۱۵ تا ۲۹ سال تشکیل می‌دهند که از میانگین کشوری بالاتر است.

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین ۳.۲ درصد جمعیت استان را سالمندان بالای ۶۵ سال تشکیل می‌دهند که میانگین این آمار در استان‌های کشور ۶.۱ درصد است و به عبارتی سیستان و بلوچستان دارای کمترین میزان جمعیت کهنسال در میان استان‌های کشور است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.