زاهدان-مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان از اختصاص بالاترین سهم از تسهیلات اشتغال روستایی در کشور به سیستان و بلوچستان خبر داد.

اختصاص بالاترین سهم از تسهیلات اشتغال روستایی در کشور به سیستان و بلوچستان

به گزارش قدس آنلاین،مهردادجهاندیده در دیدار اعضای شورای هماهنگی دستگاههای تابعه وزارت متبوع در استان با استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر اختصاص ۱/۵ میلیارد دلار تسهیلات حمایتی برای رونق اشتغال در روستاهای کشور و ابلاغ آن از سوی دولت به استان ها، سیستان و بلوچستان با ۵/۴۶ دهم درصد بالاترین سهم را از این تسهیلات به خود اختصاص داده است.

وی افزود: فرایند پرداخت این تسهیلات کم بهره، بزودی پس از ابلاغ شیوه نامه اجرایی این طرح به استان ها، توسط بانک های عامل آغاز خواهد شد.

جهاندیده با اشاره به طرح های دولت برای رونق اشتغال در سیستان و بلوچستان همزمان با سراسر کشور گفت: تاکنون در اجرای طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی که یکی از طرح های بسته اشتغال فراگیر به شمار می رود، حدود ۲۲۰ قرارداد بین کارورزان و واحدهای پذیرنده سطح استان منعقد شده است.

وی با تاکید بر اینکه حفظ فرصت های شغلی موجود در کنار ایجاد اشتغال جدید از اهمیت بالایی برخوردار است افزود: در این راستا از ابتدای سال جاری تاکنون از ریزش ۸۶۰ فرصت شغلی در استان جلوگیری شده است.

رییس شورای هماهنگی دستگاههای تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان همچنین در این دیدار گفت: مجموعه دستگاههای این وزارتخانه با ارائه گسترده ترین خدمات در حوزه های درمانی، توانبخشی، مالی، حرفه آموزی، بیمه ای و کارآفرینی و اشتغالزایی بطور جد و با تمام قوا در مسیر توسعه استان همیار و همگام همه دستگاهها خواهد بود.

در پایان این جلسه همچنین برخی از مدیران دستگاههای تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بیان خدمات و عملکرد حوزه کاری خود پرداختند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.