عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه قیاس ایران با دیگر کشورها برای افزایش قیمت سوخت نابجاست، گفت: وضعیت کشور ما مثل دیگر کشورها نیست. مثلا حقوق کارگر ایرانی ۹۰۰ هزار و اما در دیگر کشورها شش میلیون تومان است.

قیاس ایران با دیگر کشورها برای افزایش قیمت سوخت نابجاست/ حقوق کارگر ایرانی ۹۰۰ هزار و اما دیگر کشورها شش میلیون تومان

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین سید ناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات حسن روحانی رئیس جمهور مبنی بر اینکه قیمت بنزین و گازوئیل از نصف قیمت جهانی بالاتر نمی رود، گفت: این اظهار نظر رئیس جمهور محل اشکال است و اینگونه موضع گرفتن از سوی رئیس جمهور جای تعجب دارد.

وی با بیان اینکه کشور ما قابل قیاس با دیگر کشورها نیست، گفت: وقتی اسم جهان را می آوریم و قیمت سوخت ایران با دیگر کشورها مقایسه می کنیم باید این قیاس در دیگر جنبه های زندگی هم باشد. مثلا مردم ما چه خودرو و با چه میزان مصرف و با چه قیمتی دارند و دیگر کشورها چگونه است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ایران دارای ذخایر عظیم نفت و گاز است و صادر کننده این محصولات آیا دیگر کشورها هم صادر کننده هستند یا وارد کننده.

وی افزود: کشورهای دیگر حداقل دستمزد یک کارگر شش میلیون تومان است اما حداقل دستمزد ایران ۹۰۰ هزار تومان.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی لارگانی با بیان اینکه بهانه دولت برای افزایش قیمت سوخت، ایجاد اشتغال است، افزود: این چه تصمیمی است که قیمت سوخت را چند برابر افزایش دهند و بر مشکلات مردم اضافه کنند تا برای یک مشکل دیگر چاره اندیشی شود.

وی گفت: اشتغال اگر چه یک مشکل مهمی در کشور است اما این عده ای خاص را دربر می گیرد. نکته مهم در این زمینه این است که وقتی افراد در آزمون استخدامی قبول می شوند و مراحل گزینش را طی می کنند، در روزهای آخر فردی دیگر جایگزین آنها می شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به مشکلات فعلی مردم افزود: نمایندگان با افزایش قیمت سوخت مخالف هستند و آنرا به مصلحت مردم و کشور نمی دانند.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی لارگانی با اشاره به یارانه نقدی به مردم در زمان افزایش بنزین از ۱۰۰ تومان به ۴۰۰ تومان، گفت: اگر دولت قیمت سوخت را اضافه می کند باید یارانه مردم را هم افزایش دهد نه اینکه بنزین از ۱۰۰ تومان در یک لیتر به هزار تومان رسید اما یارانه مردم همان ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان است.

منبع: افکار نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.