معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: ما پیشنهادی را به شورای عالی ترافیک و همچنین کمیسیون حمل و نقل شورا مبنی بر جایگزینی طرح ترافیک روزانه به جای طرح سالانه و همچنین لغو طرح ترافیک در روزهای پنج‌شنبه در سال آینده را داده‌ایم.

جایگزینی طرح ترافیک روزانه به جای طرح سالانه / لغو طرح ترافیک در روزهای پنج‌شنبه

به گزارش قدس آنلاین، محسن پورسیدآقایی در حاشیه برگزاری سومین جلسه اضطراری اعضای مدیریت بحران شهر تهران که در مرکز فرماندهی و ستاد فرماندهی این مجموعه برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران پیشنهادی را در خصوص جایگزینی طرح ترافیک روزانه به جای طرح ترافیک سالانه به شواری عالی ترافیک و همچنین کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران ارائه کرده است.

وی تصریح کرد: طرح ترافیک فعلی با ضعف‌هایی همراه است و به شکل سنتی اجرا می‌شود که مشکلاتی را برای شهروندان ساکن در مرکز شهر به همراه دارد و این در حالی است که بخش قابل توجهی از منطقه مرکزی شهر به همین جهت خالی از سکونت شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: در حال حاضر ۴ میلیون خودرو در شهر تهران شماره‌گذاری شده‌اند که براساس آمار تنها ۱۰۰ هزار خودرو می‌توانند وارد طرح ترافیک شوند که این طرح با عدالت اجتماعی منافات دارد.

معاون شهردار تهران افزود: در حال حاضر نیز خودروهایی که طرح سالانه ندارند برای ورود به طرح ترافیک باید مبلغ ۴۰ هزار تومان بدهند و قطعاً با اجرای طرحی که مد نظر ماست شرایط برای سایر خودروها بهتر خواهد شد، ضمن این که تعرفه ورود به طرح ترافیک نیز بر اساس استفاده متقاضیان کاهش پیدا خواهد کرد.

پورسیدآقایی ادامه داد: طرح اشاره شده به شورای عالی ترافیک و همچنین کمیسیون عمران و حمل و نقل ارجاع داده شده است و در صورت تصویب در سال آینده اجرا خواهد شد.

وی گفت: براساس این طرح تعداد بیشتری از خودروها می‌توانند با تعرفه مناسب‌تر از طرح ترافیک استفاده کنند و در واقع برای کسانی که از زمان خلوتی شهر استفاده کنند رقم کمتری دریافت خواهد شد و بالطبع کسانی که در اوج ترافیک از طرح استفاده کنند تعرفه بیشتری را باید پرداخت کنند.

معاون شهردار تهران گفت: برای این طرح کار مطالعاتی وسیعی انجام شده است و میزان تقاضای آن در دست بررسی است، ضمن این که با اجرای این طرح سایتی نیز رونمایی خواهد شد.

پورسیدآقایی در ادامه با اشاره به لغو طرح ترافیک در روزهای پنج‌شنبه گفت: یکی دیگر از مواردی که در این طرح حائز اهمیت است لغو طرح در روزهای پنج‌شنبه است چرا که ما با این طرح شرایط را برای شهروندان برای خرید از سطح شهر فراهم خواهیم کرد.

وی در ادامه در خصوص سایر جزئیات طرح اشاره شده بیان کرد: یکی دیگر از مواردی که در این طرح مورد نظر است این است که کسانی که در محدود طرح ترافیک زندگی می‌کنند اگر تا قبل از ساعت ۸.۵ از محدوده طرح خارج شوند تعرفه‌ای را بابت طرح پرداخت نمی‌کنند.

معاون شهردار تهران در خصوص این که در سال جاری میزان درآمد شهرداری تهران از طرح ترافیک ۳۵۰ میلیارد تومان بود، گفت: با اجرای طرح اشاره شده میزان درآمد پایدار شهرداری تهران به ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش می‌یابد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.