قزوین_ رییس خانه مطبوعات استان قزوین یکی از جدی ترین مشکلات اهالی رسانه را بیمه آنها عنوان نمود و گفت: سیستم بیمه مطبوعات توسط صندوق حمایت از هنرمندان و روزنامه نگاران از سر گرفته شود.

سیستم بیمه مطبوعات توسط صندوق حمایت گر از سر گرفته شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمدکریم کاظم پور در اولین جلسه کارگروه بررسی مسائل و مشکلات رسانه‌های استان قزوین اظهار داشت: بابت برگزاری چنین جلسه مهمی از آقای استاندار، جناب میقانی ریاست محترم حوزه استاندار و آقای علیرضایی مدیرکل روابط عمومی استانداری بسیار ممنون هستیم.

وی افزود: با توجه به اینکه جنس مطبوعات بین بخشی است و با دستگاه‌های متفاوت اجرایی و نظارتی سر و کار دارد، مشکلات آن نیز در ابعاد مختلف است و فقط به یک نهاد خاص مربوط نمی‌گردد و برگزاری چنین جلسه ای با حضور دستگاه‌های مختلف به منظور حل چالش‌های رسانه‌های استان گام بزرگی برای رفع مشکلاتی است که هیچ وقت در چنین سطحی نه به آن توجه شده و نه جلسه و کارگروهی برایش در نظرگرفته شده است. 

رییس خانه مطبوعات استان ادامه داد: ما  این مهم را نقطه عطفی در تعامل دست اندرکاران حاکمیت و اهالی رسانه در استان می‌دانیم و از متولیان جلسه و ارتباط بسیار خوب با خانه مطبوعات خرسندیم.

کاظم پور اذعان کرد: مطبوعات استان قزوین از لحاظ اقتصادی در شرایط اسفناکی به سر می‌برند و امروز کثرت نشریات و تبدیل بخشی از آنها به آگهی نامه زمینه را برای فعالیت حرفه ای و تولید محتوا سخت کرده‌ است.

وی گفت: امروز توزیع آگهی‌ها در استان یک مشکل جدی برای حوزه مطبوعات ایجاد کرده که حل آن نیازمند حمایت اداره کل ارشاد و دستگاه‌های متولی در این زمینه است.

رییس خانه مطبوعات استان قزوین اضافه کرد: باید با همکاری استانداری قزوین و اداره کل ارشاد قزوین و خانه‌ی مطبوعات به یک جمع بندی جامعی برسیم تا با پالایش مناسب، شاهد حضور روزنامه نگاران واقعی در عرصه رسانه استان باشیم مطمئنا این موضوع به وضعیت اقتصاد رسانه هم کمک شایانی خواهد کرد.

وی عنوان کرد: اداره کل ارشاد قزوین نظارت بر انتشار نشریات و توزیع آگهی‌ها را به خانه مطبوعات واگذار کند تا خانه با بررسی وضعیت رسانه‌ها با شاخص‌های تعیین شده از وزارت ارشاد بتواند عدالت لازم را در حوزه توزیع آگهی‌ها برقرار کند.

کاظم پور یادآور شد: در سالیان گذشته بانک شهر در پایتخت به خبرنگاران تسهیلات با سود پایین پرداخت می‌کرد که در سال جاری هم چنین برنامه ای دارد؛ البته این موضوع در قزوین اجرایی نشده و درخواست ما ایجاد روند پرداخت تسهیلات به اصحاب رسانه توسط این بانک و دیگر بانک‌های استان است.

رییس خانه مطبوعات استان قزوین با اشاره به بلاتکلیفی وضعیت مکان خانه‌ی مطبوعات ابراز کرد: آقای نصرتی شهردار سابق قزوین قولی برای اختصاص مکان خانه به ما داده بودند که با رفتن ایشان، این موضوع بر زمین مانده است که درخواست پیگیری  آن را داریم.

این مسئول افزود: مشکل دیگر حوزه مطبوعات، تعاونی مسکن مطبوعات استان است که به دلیل وجود مشکلات مالی اهالی رسانه و ملاحظات شهرداری منطقه ۳ و بانک مسکن، بلاتکلیف مانده است که امیدواریم در این کارگروه با همت مدیران مرتفع شود.

وی با اشاره به افزایش قیمت محموله‌های پستی خاطرنشان کرد: قیمت توزیع نشریات در سال‌های گذشته با تخفیف از سوی اداره پست انجام می‌گرفت اما هم اکنون به صورت کشوری این هزینه‌ها افزایش یافته که درخواست ما اختصاص تخفیف برای توزیع نشریات در استان است.

کاظم پور یکی از جدی ترین مشکلات اهالی رسانه را بیمه آنها عنوان نمود و گفت: با وجود جلسات جدی در دوره‌های قبل و حل بخشی از مشکلات این حوزه متاسفانه باز شاهد این هستیم که گاهی وقت‌ها تفاوت عمیق شکلی نوع کار اهالی رسانه با دیگر مشاغل درک نمی‌شود و با بنگاه‌های رسانه ای مانند یک کارگاه تولیدی برخورد می‌گردد که تقاضای ما این است که این گرفتاری‌ها توسط دست اندرکاران مربوطه حل شود و نیز سیستم بیمه مطبوعات توسط صندوق حمایت از هنرمندان و روزنامه نگاران از سر گرفته شود.

شکستن غیرقانونی نرخ آگهی‌ها توسط بعصی از دستگاه‌های اجرایی و روابط عمومی‌ها و نیز طولانی شدن بیش از حد روند بازپرداخت بدهی دستگاه‌های اجرایی به مطبوعات و همینطور حقوق پایین تر از کف قانون کار و مشکلات قرارداد خبرنگاران و تشویق به تهیه و ارائه قراردادهای غیر واقعی از دیگر موضوعاتی بود که رییس خانه مطبوعات استان به آنها اشاره کرد و تقاضای در نظر گرفتن شرایط ویژه قانونی برای رسانه‌ها در اداره کار با توجه به اقتصاد آنها را نمود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.