یزد - مدیر کل اداره استاندارد استان یزد گفت: آسانسورها جزء استاندارد های خدمات و مشمول قوانین و مقررات استاندارد اجباری می باشند، ولی در حال حاضر هیچ کدام دارای گواهی بازرسی ادواری نیستند وساکنان آپارتمان ها نکات ایمنی را در نظر داشته باشند.

آسانسورهای یزد هیچ کدام دارای  گواهی بازرسی ادواری نیستند

به گزارش قدس آنلاین، محمد حسین ماجدی اردکانی اظهاردشت: برای اولین بار در استان یزد و به همت دست اندرکاران صنعت آسانسورمنطقه،در طرحی ابتکاری ، از تاریخ ۲۰ الی ۲۶ آبان ماه امسال ، از۲۵۰ دستگاه آسانسور ۴۲ مجتمع مسکونی در یزد،بازدید رایگان به عمل آمد.

وی افزود: نتایج آماری بازدیدهای انجام شده نشان گر آن است که از این تعداد آسانسور، ۱۴۰ دستگاه دارای استاندارد اولیه بوده اند،ولی در حال حاضر هیچ کدام دارای  گواهی بازرسی ادواری نیستند که این نقیصه نگرانی های خاص خود را برای مسئولین مرتبط در پی دارد.

این مسئول تصریح کرد: از آسانسورهای مورد بازدید ،فقط بیش از نیمی از آن ها دارای قرارداد سرویس و نگهداری مجاز هستند،که متاسفانه حدود ۱۵ درصد هم با شرکت های غیرمجاز و افراد حقیقی متفرقه ،اقدام به عقد قرارداد نموده اند،ضمن این که از این تعداد، تنها ۷۵ درصد دارای قرارداد بیمه مسئولیت مدنی سرنشین هستند.

ماجدی خاطرنشان ساخت: به طور میانگین،همه ماهه حدود شش مورد از محبوس شدن مردم در آسانسورها به آتش نشانی یزد گزارش می شود،ولی از آن جایی که اخذ استاندارد ادواری اجباری نمی باشد،لازم است ساکنان آپارتمان های یزد بیش از گذشته هوشیار و به فکر ایمنی خود و خانواده هایشان باشند تا خدای ناکرده اسباب پشیمانی برای یکدیگرفراهم نشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.