بجنورد- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی در دیدار رئیس فدراسیون جودو و کوراش از آمادگی کامل این استان برای تبدیل شدن به دهکده کشوری کوراش خبر داد.

آمادگی خراسان شمالی برای تبدیل شدن به دهکده کشوری کوراش

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، مهرداد ابراهیمی در این دیدار اظهار داشت: کسب مدال و عناوین مختلف در میادین جهانی و کشوری به همت کوراش کاران خراسان شمالی بیانگر این موضوع است که استان از ظرفیت های خوب و فراوانی در این رشته برخوردار است.

وی افزود: انتخاب خراسان شمالی برای برگزاری اردوی تیم ملی کوراش برای حضور در بازی های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتای اندونزی برای ما ارزشمند است چرا که این حضور موجب تبادل اطلاعات فنی بین ورزشکاران و مربیان تیم ملی و استانی خواهد شد و توان علمی و فنی ورزشکاران استان را ارتقاء می بخشد و ترس حضور در میادین بزرگ ورزشی را در آنان از بین می برد.

وی از آمادگی کامل استان برای حمایت از رشته های ورزشی کوراش و جودو خبر داد و افزود: میادین ورزشی یکی از مهم ترین جایگاه ها برای به اهتزاز درآوردن پرچم جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف بین المللی و آسیایی است.

ابراهیمی تصریح کرد: کسب مدال و عناوین گوناگون در میادین مختلف ورزشی با تلاش ورزشکاران جمهوری اسلامی نشان دهنده ارتقاء مسائل فنی و علمی ایران در این حوزه است که در ادامه مسائل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور نیز مورد توجه جهانیان قرار می گیرد.

وی بیان داشت: از فدراسیون کوراش کشور توقع داریم که حضور ورزشکاران و همراهان کاروان تیم ملی از خراسان شمالی در مسابقات کشورهای آسیایی قابل قبول باشد.

در ادامه این دیدار رئیس فدارسیون کوراش و جودوی کشور اظهار داشت: مسابقات آسیایی جاکارتای اندونزی برای جمهوری اسلامی ایران به دلیل حضور کشورهای مختلف آسیایی از اهمیت بالایی برخوردار است بنابراین پذیرش پیشنهاد حضور کوراش در این مسابقات می تواند موقعیت ایران را به لحاظ کسب نتایج بهتر ارتقاء بخشد.

سردار محمد درخشان افزود: حضور موفق خراسان شمالی در مسابقات مختلف رشته کوراش نشان داد که این استان از ظرفیت بالایی برخوردار است و می تواند پایلوت و قطب اصلی این رشته ورزشی باشد.

وی افزود: فارغ از تمام تعارفات این کار ملی است و برای نتایج بهتر نیازمند توجه و نگاه ویژه هستیم تا با انتخاب و اعزام ورزشکاران برتر به میادین بازی های آسیایی بهترین جایگاه نصیب کاروان ورزشی ایران شود و هم چنین خراسان شمالی توانمندی خود در رشته کوراش را با کسب بهترین جایگاه نشان دهد.

وی تصریح کرد: سرمایه گذاری و تمرکز اصلی فدراسیون در رشته های کوراش و جودو در خراسان شمالی است و سال آینده از طرف فدراسیون جهانی جودو گروهی با نام تور آموزشی جودو برای تهیه فیلمی با محوریت معرفی این استان به عنوان مهد این رشته ورزشی حضور خواهند یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.