وزارت خارجه کره شمالی در واکنش به قطعنامه جدید علیه این کشور گفت، آمریکا از قدرت اتمی کره شمالی ترسیده است و دیوانه‌وار به دنبال این است که سرسختانه‌ترین تحریم‌ها را علیه کره شمالی اعمال کند.

قدرت بازدارنده اتمی خود را برای ریشه‌کن کردن تهدیدات اتمی آمریکا تقویت می‌کنیم

به گزارش قدس آنلاین، بعد از قطعنامه جدید سازمان ملل علیه کره شمالی وزارت خارجه این کشور گفت پیونگ یانگ قدرت بازدارنده اتمی خود را برای ریشه‌کن کردن تهدیدات اتمی و خصومت‌های آمریکا تقویت خواهد کرد.  

به نوشته خبرگزاری رویترز،  کی‌سی‌ان‌ای خبرگزاری رسمی کره شمالی به نقل از وزارت خارجه این کشور نوشت آمریکا از قدرت اتمی کره شمالی ترسیده است و دیوانه‌وار به دنبال این است که سرسختانه‌ترین تحریم‌ها و فشار را به کره شمالی وارد کند.

وزارت خارجه کره شمالی گفت قعطنامه جدید آمریکا و کشورهای دنباله‌روی آمریکا، تعدی علیه حاکمیت کره شمالی است و تسلیحات اتمی کره شمالی ابزاری برای دفاع از خود است و در تضاد با قانون بین‌الملل نیست. پیونگ یانگ افزود، این قطعنامه اقدام به جنگ و نقض صلح و ثبات در شبه جزیره کره و در منطقه است.

در ادامه خبرگزاری کی‌سی‌ان‌ای به نقل از وزارت خارجه کره شمالی نوشت، آمریکا نباید حتی یک ثانیه تمامیت کره شمالی را فراموش کند،  کشوری که به سرعت به عنوان حکومتی استراتژیک با قابلیت تهدید اتمی علیه آمریکا ظهور کرد.

وزارت خارجه کره شمالی تاکید کرد تمام کشورهایی که به قطعنامه تحریم‌ها علیه کره شمالی رای دادند، مسئولیت عواقب کارهایشان را به عهده بگیرند و قطعا همیشه هزینه سنگینی برای این اقدام پرداخت خواهند کرد.  

تنش‌ها در شبه جزیره کره به دلیل حضور نظامی آمریکا و رزمایش‌های نظامی مشترک آمریکا با متحدانش و اقدام کره شمالی برای آزمایش‌های موشکی و اتمی در این منطقه همواره در سطح بالایی قرار دارد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.