رشت - معاون هنرهای سنتی و صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان بیان کرد: با هدف تسهیل فرآیند تجاری‌سازی صنایع دستی، پویش صادرات صنایع دستی در استان فعال شده است.

پویش صادرات صنایع دستی در گیلان فعال شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان ، سلمان شاه محمدی افزود: پویش صادرات خرده‌ فروشی محصولات صنایع‌دستی با شعار 'آنلاین شوید، جهانی بفروشید' در گیلان فعال شده است.

وی اظهار کرد: نشست های پویش تخصصی که توسعه صادرات از نوع خرده فروشی را به عنوان هدف دنبال می کند؛ با حمایت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ، پست ایران و شرکت مجری این پویش، برگزار می شود و در تلاش است تا با تکیه بر تجربه‌های جهانی در استفاده از فضای مجازی، وارد رقابت برای فروش صنایع دستی در بازار جهانی شده و افزایش سهم فروش و صادرات محصولات این حوزه از گیلان را کسب کند.

به گفته شاه محمدی، نرم افزار یاد شده در شش زبان فارسی ، انگلیسی ،روسی ، ترکی ، تاجیک و عربی فعال است و فعالیت از طریق این نرم افزار کمک می کند تا شرایطی فراهم شود که صادرات صنایع دستی علاوه بر عمده فروشی، بصورت خرده نیز در جهان به فروش برسد.

وی افزود: کارگاه های آموزشی برای بهره مندی از نرم افزار یادشده برای هنرمندان صنایع دستی گیلان در نظر گرفته شده که نخستین دوره آن صبح امروز با موضوع چگونگی فروش محصولات در بازارهای داخلی و بین المللی با استفاده از ابزارهای نوین تجارت الکترونیک مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

طی سال های ۹۲ تا ۹۵ ، میزان صادرات آثار هنرهای سنتی و صنایع دستی استان چهار میلیون و ۴۰۰ هزار دلار بوده است؛ این رقم سال ۹۲، ۷۰۰هزار دلار بود که در سال ۹۵ به یک میلیون و ۵۰۰هزار دلار رسیده است.

رشتی دوزی ، لباس محلی ، چادرشب بافی ، خراطی ، چوب تراشی ، گره چینی ، نازک کاری ، منبت و معرق چوب ، حصیربافی ، بامبوبافی ، مرواربافی ، سفالگری ، کاشی معرق ، مینای خانه بندی ، چلنگری ، قلمزنی ، گلیم بافی ، جاجیم بافی ، شال بافی ، نمد مالی ، جوراب بافی ، عروسک بافی ، قلاب بافی و …برخی از هنرهای سنتی و صنایع دستی گیلان است.

بالغ بر ۲۱ هزار هنرمند صنایع دستی گیلان در بیش از ۸۰ رشته فعالیت می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.