اصفهان- مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان اعلام کرد: از جمعیت ۵ میلیون و ۱۲۰ هزار و ۸۵۰ نفری استان اصفهان، تاکنون یک میلیون و ۸۳۵ هزار نفرکارت هوشمند ملی دریافت کرده اند اما هنوز نیمی از مردم این استان کارت هوشمند ملی ندارند و فقط تا پایان سال جاری فرصت دارند نسبت به دریافت آن اقدام کنند.

نیمی از مردم استان اصفهان کارت هوشمند ملی دریافت نکردند/مهلت دریافت تا پایان امسال

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حسین غفرانی کجانی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران ضمن گرانیداشت روز ملی ثبت احوال گفت: روز ملی ثبت احوال فرصتی است تا جامعه را از مجموعه خدمات ارزنده ای که انجام شده آگاه کنیم، در این مسیر و تحقق خدمات ۷۰ سال کار سنتی ثبت احوال قابل درک و تقدیر است.

وی اظهارکرد: ثبت احوال در قرن نوزدهم فعالیت خود را آغاز و در سال ۱۲۹۷ در ایران با نام «فاطمه ایرانی» اولین سند سجلی صادر شد.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان در ادامه یادآور شد: بیشترین نام در بین خانم ها «فاطمه» و در بین آقایان «محمد» است و در صدر اسامی قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه ثبت احوال با موقعیت سنتی، نیازهای توسعه را فراهم کرد، تصریح کرد: برنامه توسعه اول در جریان هم پوشانی، ثبت احوال را ملزم به اصلاح ساختار خود در سال ۶۸ کرد و با اولین برگ سند سجلی با شماره رمز ملی ۱۰ رقمی منشأ خدمات شد و شماره ملی فرصتی را فراهم کرد تا اسناد تنظیمی قابل دسترسی باشند.

غفرانی افزود: در سال ۶۸ پس از شروع شماره ملی کار انتقال اسناد سنتی فراهم و در پایگاه جمعیتی کشور ذخیره شد .

وی با بیان اینکه در اصفهان از آغاز شناسنامه با کد ۱۰ رقمی تاکنون ۲ میلیون و ۸۵۶ هزار و ۸۶ نفر در این مسیر دارای شماره ملی شده اند و اطلاعات آنها به صورت مقطع هم نوشته شد تا مبادا اغلاط املایی به وجود نیاید، اظهارکرد: علاوه بر آن شناسنامه های نوزادان و نمونه های قبلی شناسنامه مردم را در چرخه مکانیزه قراردادیم تا از ایجاد خدشه محفوظ شود.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان خاطرنشان کرد: در سال ۹۱ آرشیو اسناد الکترونیکی به صورت یکپارچه در کشور و استان اجرا شد و دیگر نیازی نبود کسی برای تعویض شناسنانه و دریافت خدمات به شهری دیگر مراجعه کند؛ در ادامه این روش به صورت پیوسته کارت هوشمند ملی را به عنوان پدیده جدید و نوین در دستور کار قرار دادیم.

وی گفت: به زودی برای دومین خروجی قابلیت های کارت که یکی در سال ۹۲ به بعد برای انجام انتخابات الکترونیکی قابلیت خود را در لینک عوامل انتخابات طب فرایندی نشان داد، به زودی در یکی از بانک های کشور ظهور عینی پیدا خواهد کرد و مورد استفاده قرار خواهد گرفت، به این ترتیب که این کارت ها برای افتتاح حساب یا برداشت از حساب مورد استفاده قرار می گیرد.

غفرانی تاکید کرد: در این فرایند در واقع برای یکبار انگشت نگاری و راستی آزمایی برای انجام امور اداری از افراد انجام می شود تا کارت هوشمند ملی با سه ویژگی شناسایی، تصدیق هویت و امضای دیجیتال در اختیار آنها قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه از جمعیت ۵ میلیون و ۱۲۰ هزار و ۸۵۰  نفری استان اصفهان، تاکنون یک میلیون و ۸۳۵ هزار نفرکارت هوشمند ملی دریافت کرده اند، گفت: هنوز نیمی از مردم این استان کارت هوشمند ملی ندارند و فقط تا پایان سال جاری فرصت دارند نسبت به دریافت آن اقدام کنند.

مدیر کل ثبت احوال استان اصفهان افزود: طی ۸ ماهه امسال ۶۲۹ هزار و ۸۹۳ کارت ملی هوشمند تحویل مردم استان شده که با کمک رسانه ها و پیگیری کارکنان سطح رشد امسال نسبت به سالهای گذشته مطلوب بوده و نشان داد نقش رسانه و آگاهی رسانی بسیار مؤثر است.

وی خاطرنشان کرد: اداره کل ثبت احوال استان اصفهان با ۳۶۰ کارمند قلمرو خدمات رسانی خود را با ۳۷ اداره و نمایندگی به ۱۰۸ شهر، ۱۱۴۹روستا و ۵۶ محل عشایر خدمات رسانی می کند.

غفرانی ادامه داد: در این مسیر ۸۷۸ شورای روستایی، ۳۴ واحد پستی و ۵۷ دفتر پیشخوان دولت تحت عناوین مختلف ما را یاری می کنندکه عمده همراهی آنها در خصوص ثبت به موقع وقایع حیاتی ولادت و فوت و در دفاتر پیشخوان،   پست در راستای برون سپاری شناسنامه و در ۳۴ اداره پست کار خدمات رسانی کارت هوشمند ملی را انجام می دهند.

وی یادآور شد: در ۹ ماهه سال جاری با برون سپاری خدمات، توزیع متناسب جغرافیایی خدمات را فراهم کردیم به طوری که از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر مراجعه برای دریافت کارت هوشمند ملی، برای ۶۳۵ نفر کارت ارایه شده است.

مدیر کل ثبت احوال استان اصفهان گفت: در استان ها وشهرستان ها، شورای هماهنگی وقایع حیاتی ثبت به موقع ولادت و حیات را رصد می کنند.

وی اضافه کرد: ۹۹.۴۸ درصد مردم استان اصفهان در امر ارایه صحیح ولادت و ۹۸.۹۳ در امر وقایع وفات با ثبت احوال همکاری به موقع داشته اند.

سیاست درهای باز در اداره کل ثبت احوال استان اصفهان برقرار است

غفرانی با تاکید بر تکریم ارباب رجوع در ادارات ثبت احوال استان اصفهان، گفت: تکریم ارباب رجوع در اداره کل ثبت احوال استان اصفهان به عنوان یکی از اهداف آرمانی و پیگیر همواره در دستورکار بوده است، به همین دلیل ارایه خدمات را از طریق بازرسی های مستمر توسعه داده ایم.

وی افزود: سیاست درهای باز در این اداره به قوت خود باقی است و مدیرکل در همه ایام هفته پاسخگوی مراجهان خواهد بود، البته در این مسیر برای خانواده شهدا و بازنشستگان اولویت قایل شدیم به طوری که حتی ورود به جلسات و انجام خدمات برای آنها فراهم شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان با اشاره به ایجاد یک اداره ثبت احوال در شهر ورزنه، افزود: نیازهای ادارات پست در ارتباط با افزایش ایستگاه های کارت هوشمند را به مرور افزایش خواهیم داد.

وی در ادامه گریزی هم به آمار ولادت و وفات اصفهانی ها طی ۸ ماهه سال جاری زد و اظهارکرد: در ۸ ماهه امسال ۵۵ هزار و ۳۶۱ ولادت و تعداد ۱۵ هزار و ۵۰ نفر فوت در ثبت احوال استان ثبت شده است.

وی به میزان امید به زندگی در میان افراد در استان اصفهان اشاره و تصریح کرد: میزان امید به زندگی در زنان شهری ۷۷.۳ و در زنان روستایی ۷۳.۱ بوده و در آقایان شهری ۷۴.۹ و در آقایان روستایی ۷۰.۹ بوده که این آمار متوسط طول عمر افراد را نشان می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.