کرج- جلسه شورای اسلامی شهر کرج با حضور نمایندگان مردم در حالی برگزار شد که حول محور اقدامات خدمات شهرداری هنگام وقوع زلزله اخیر بود و اعضای شورا گزارشی از ساختار مدیریت بحران شهرداری را خواستار شدند.

شهرداری کرج گزارشی از ساختار مدیریت بحران ارائه دهد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سی و سومین جلسه شورای اسلامی کرج صبح امروز یکشتبه درصحن علنی شورا با حضور اکثریت اعضا برگزار شد.

 رئیس کمسیون محیط زیست در نطق پیش از جلسه با اشاره به اینکه ۴ ماه از شروع شورای پنجم می گذرد اما مراجعین متعددی به شورا خواستار مطالبات خود هستند گفت: در رابطه با قطع برق با درخواست شهرداری بابت مطالبات اشخاصی که ساخت و ساز دارند آیا قطع برق در ساخت و سازها توسط شهرداری قانونی است.

حسین محمدی افزود: عوامل ساخت و سازهای غیر مجاز باید به مراجع قضایی و تخلفات ارجاع شوند.

محمدی با اعلام اینکه یک ماه دیگر بودجه ۹۷ ارائه می شود تصریح کرد: در خصوص تعیین بودجه طرح هایی از حوزه های فرهنگی و ورزشی نیاز است تا با تعامل با سایر ارگان های مرتبط و همچنین استانداری و با حضور همکاران شهرداری صورت بگیرد.

رئیس کمسیون عمران با اشاره به زلزله ۵/۲ ریشتری که اخیرا البرز را تهدید کرد گفت: با این اتفاق معابر شهر قفل و پمپ بنزینها شلوغ و سطح شهر با بی نظمی مواجه شد که این درسی برای همه ما بود  وبه نوعی همه تلاش های ما در چند ثانیه به باد رفت.

وی با طرح سوالی افزود: در چنین حوادثی آیا شهردار کرج آمادگی چنین مخاطراتی را دارد؟

 حاجی قاسمی به ساخت و سازهای قولنامه ای اشاره کرد و گفت: ساخت و سازهای قولنامه ای با وضعیت فعلی بافت فرسوده شبیه فاجعه است.

رئیس کمیسیون عمران با بیان اینکه تبعاتی که املاک قولنامه ای دارد قابل جبران نیست تاکید کرد: باید جلوی مجوزهای غیر مجاز و قولنامه ای گرفته شود تا مشخصا به این موضوع رسیدگی شود.

رئیس کمسیون برنامه و بودجه نیزبا بیان اینکه بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهیه برنامه راهبردی عملیاتی ۵ ساله شهر در کمیسیون بودجه قرار گرفته  است گفت: با همکاری شهرداری این پروژه پیش می رود و قرار است بودجه ۹۷ در راستای برنامه راهبردی و عملیاتی باشد.

عباس زارع با اعلام اینکه از اعضای کمسیون ها مشارکت جدی را می خواهیم گفت: بررسی در قالب برنامه راهبردی عملیاتی یکپارچه در شهرداری صورت گیرد.

 رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر کرج در ادامه گفت:  بودجه سال ۹۷ بر اساس برش یکساله ای  برنامه های راهبردی و عملیاتی است و این برنامه پیشرفت خوبی داشته است اما  قرار است برش های مرتبط با هر کمیسیون، طی دو روز آتی احصا و در اختیار اعضا قرار گیرد.

عباس زارع  با اشاره به  تذکرش  به شهردار کرج گفت: در این خصوص شهردار  اما پاسخ قانع کننده ای را ارائه ندادند و شفافیت لازم را نداشت، شهرداری باید در پاسخ به تذکرات  از سوی شورا  شفاف سازی کند.

معاون خدمات شهری شهرداری کرج در ادامه جلسه به تشریح خدمات شهرداری هنگام وقوع زلزله پرداخت و گفت: بعد از وقوع زلزله ۵.۲ ریشتری در استان حدود ۱۲ پس لرزه به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: این زلزله در البرز ۵۰ مصدوم بر جای گذاشت و متاسفانه یک نفر به دلیل ترس از وقوع زلزله نیز جان خود را از دست داد.

حسن مدیر روستا در ادامه. گفت: هنگام وقوع زلزله، شهرداری کرج و سازمان های تابعه‌ به صورت آماده باش در آمدند و در نخستین ساعت وقوع زلزله ۹ لودر، ۵۵ کامیون و تعدادی بیل مکانیکی به کار گرفته شد و در حالت آماده باش قرار گرفت.

عباس زارع در زمینه خدمات شهرداری در هنگام وقوع زلزله  اظهار کرد:  پس از وقوع زلزله غرب کشور از شهرداری کرج خواسته شد تا گزارشی مبنی بر ساختار مدیریت بحران در شهرداری را ارائه دهد،   و پایش میزان آمادگی شهرداری برای مقابله با بحران، آخرین وضعیت سوله های بحران، برنامه و پیش بینی تجهیزات از مواردی است که باید ارائه شود.

زارع با بیان اینکه آیا سالن هایی که مدیریت شهری برای اسکان شهروندان در نظر گرفتند. آیا ایمن هستند یا نه افزود: شناسایی مناطق با خطرپذیری بالا حائز اهمیت است و باید مورد توجه قرار گیرد.

رحیم خستو در ادامه جلسه با اشاره به دستفروشان محدوده میدان آزادگان به سبب شرایط خاص جغرافیایی زندگی و اینکه آن محدوده را از جهت ترافیک و مشکلات دیگر مختل خواهد کرد، گفت: اوقات تصمیماتی گرفته می شود که شورا در جریان نیست و شهردار باید پاسخگو باشد.

معاون خدمات شهری شهرداری کرج در پاسخ به این عضو شوراگفت:  به موجب شرایط حاکم اقتصادی در جامعه باید دستفروشان ساماندهی شوند لذا نبود زمین مناسب در خیابان شهید بهشتی سبب شد این مکان در محدوده پارک سوار آزادگان به طور موقت جانمایی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.