۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲
کد خبر: 580551

محمد جواد جمالی در این باره به قدس گفت: متاسفانه بودجه۹۷ عملیاتی نیست و بودجه ای نیست که پاسخگوی مشکلات عدیده کشور باشد و حتی ارقامی که در لایحه وجود دارد به این شکل نیست که تمامی آن تحقق پیدا کند چه بسا در زمان پراخت توسط دولت این اعداد به میزان بسیاری کمی تنزل پیدا کند.

بودجه ۹۷ عملیاتی نیست

قدس آنلاین- بهروز نعمتی سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی دیروز در سمینار نظام بودجه‌ریزی دولتی ایران با بیان این‌که «اعتبار ۶۵ هزار میلیارد تومانی اشتغال در بودجه ۹۷ موکول به سایر درآمدها و صندوق توسعه ملی شده است»، تصریح کرد: من چشم‌انداز خوبی برای بودجه سال ۹۷ نمی‌بینم، ضمن این‌که این بودجه گاف‌های شدیدی هم دارد.

لایحه بودجه ۹۷ که در روز نوزدهم آذر ماه با حضور رئیس جمهور به مجلس شورای اسلامی ارائه شد تغییرات زیادی را نسبت به سال های قبل داشته که بر همین اساس بسیاری از نمایندگان مجلس در مقام انتقاد از آن برآمده اند.

گرچه رئیس جمهور در رفع فقر، اشتغالزایی و عدالت را سه محور اساسی بودجه ۹۷ عنوان کرد اما بسیاری از اعضای کمیسیون های تخصصی میزان بودجه تخصیص یافته را با این شعارها مغایر می دانند. از جمله رسول خضری عضو کمیسیون اجتماعی در گفتگو با قدس پیشتر عنوان کرد که ارقام بودجه به هیچ وجه تامین کننده اشتغال جوانان نیست و این میزان بودجه نوعی توهین محسوب می شود.

محمد جواد جمالی در این باره به قدس گفت: متاسفانه بودجه ۹۷ عملیاتی نیست و بودجه ای نیست که پاسخگوی مشکلات عدیده کشور باشد و حتی ارقامی که در لایحه وجود دارد به این شکل نیست که تمامی آن تحقق پیدا کند چه بسا در زمان پراخت توسط دولت این اعداد به میزان بسیاری کمی تنزل پیدا کند. باید برای شرایط جامعه تدبیر اساسی اندیشید زیرا در حال حاضر جامعه در شرایطی است که نیاز به انقلاب اساسی در برنامه ها و عملکرد دولت بخصوص در موضوع اشتغال و معیشت مردم دارد.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.