کرمان - نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: لازم است که از بودجه ۲۰۰ میلیون دلاری از صندوق توسعه ملی و نیز بودجه ۱۰۰ میلیون دلار که در بخش اول برای کمک به مراکز عمومی در نظر گرفته شده بود، سهم استان کرمان تعیین شود.

لزوم تعیین سهم استان کرمان از بودجه های پیش بینی شده برای زلزله زدگان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمدرضا پورابراهیمی در شورای مدیریت بحران استان کرمان، افزود: در مصوبه اخیر مجلس برای کمک به مناطق زلزله زده، مصوبه با رویکرد کرمانشاه تدوین شده بود و با رایزنی های انجام شده، مصوبه برای استان های کرمان و کرمانشاه گرفته شد.

وی بر کمک به بخش معدن در استان کرمان نیز تاکید کرد و گفت: مناطقی مانند راور و کوهبنان از مراکز مهم معدنی استان کرمان هستند و در ۲۰ روز گذشته تمامی معادن تعطیل شده است زیرا هیچ فردی جرات نمی کند که در معادن برود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در قوانین و مقررات در بخش معادن نوشته شده که حق استان کرمان پرداخت شود اما متاسفانه در بحث حقوق دولتی که در قانون پیش بینی شده، پرداخت های مربوطه انجام نمی شود.

وی بیان کرد: تقاضا داریم آن میزان که از صنعت و معدن بابت حقوق دولتی به خزانه واریز شده به استان کرمان پرداخت شود که برای ایمن سازی معادن مورد استفاده قرار گیرد.

نماینده مردم کرمان و راور اظهار کرد: درخواست داریم که چون خسارت ها در کوهبنان مشابه راور است، مجموع کمک های در نظر گرفته شده، مشابه یکدیگر باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.