قائم‌مقام وزیر نفت گفت: دیوان عدالت اداری با سهمیه‌های تعیین شده به جز سهمیه‌های خانواده‌های شهدا و جانبازان در آزمون وزارت نفت مخالف است.

دیوان عدالت اداری با سهمیه‌های آزمون نفت مخالف است

به گزارش قدس آنلاین، مرضیه شاهدایی عصر امروز در حاشیه افتتاح نمایشگاه صنعت حفاری در جمع خبرنگاران با اشاره به حادثه رگ سفید و مراحل نهایی اطفای حریق آن اظهار کرد: به زودی خبرهای خوشی از رگ سفید خواهیم شنید و امروز مدیران ارشد مناطق نفت‌خیز جنوب و ملی حفاری برای نظارت و مدیریت مستقیم عملیات اطفای حریق در محل رگ سفید حضور دارند.

وی با اشاره به آزمون استخدامی نفت و اعتراضاتی که از جانب دانشجویان و نمایندگان مجلس به شرایط درج شده در آن شد، افزود: دیوان عدالت اداری تذکراتی در خصوص شرایط آزمون استخدامی نفت به ما داد که باید برخی ملاحظات رعایت شود.

قائم‌مقام وزیر نفت تصریح کرد: کارگروهی برای بررسی شرایط آزمون استخدامی نفت و اصلاح آن شرایط و تأمین نظر دیوان عدالت اداری و رعایت ملاحظات موردنظر آنها در وزارت نفت تشکیل شده است و برای برگزاری آزمون باید تأییدیه نهایی توسط این کارگروه پس از بررسی و اصلاح شرایط اخذ شود.

شاهدایی گفت: دیوان عدالت اداری معتقد است که نباید هیچ‌گونه استثناء و سهمیه‌ای برای شرایط استخدامی آزمون نفت برای کارمندان و بومیان قائل شد و آزمون استخدامی نفت باید به‌صورت آزاد و سهمیه‌بندی خاص با رعایت شرایط عادلانه برگزار و شرایط استخدام باید به صورت یکسان برای همه متقاضیان استخدام اعمال شود.

وی اضافه کرد: وزارت نفت سهمیه‌ای را برای کارکنان و بومیان و دانشجویان صنعت نفت تعیین کرد اما قوانین، اعمال سهمیه را رد می‌کنند و تنها سهمیه‌های شهدا و جانبازان مورد قبول آزمون هستند.

قائم‌مقام وزیر نفت در پاسخ به پرسش خبرنگاری در خصوص آخرین وضعیت پتروشیمی بوعلی ماهشهر گفت: مخازن قدیمی پتروشیمی بوعلی جمع شده و برای ساخت مخازن جدید قراردادی با شرکت لکسنت فرانسه بسته شده است.

شاهدایی ادامه داد: برج بلند قدیمی که در آتش سوخته به دو برج کوتاه تبدیل شده و مراحل نهایی مهندسی آن به پایان رسیده و تجهیزات موردنیاز برای نصب و راه‌اندازی آن در حال انجام است.

وی بیان کرد: مخزن بزرگ اصلی که داخل بوده دوباره ساخته می‌شود و برج پارازایلم مراحل نهایی طراحی خود را طی می‌کند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.