در حالی که حداقل بودجه مورد نیاز آموزش و پرورش ۵۰ هزار میلیارد تومان است اما آنچه که در بودجه سال آینده پیش بینی شده حدود ۳۵ هزار میلیارد تومان است و در این میان سر نظام رتبه‌بندی معلمان در بودجه‌ ۹۷ بی‌کلاه مانده است.

جیب خالی آموزش و پرورش و شعار رتبه بندی معلمان

قدس آنلاین- در حالی که حداقل بودجه مورد نیاز آموزش و پرورش ۵۰ هزار میلیارد تومان است اما آنچه که در بودجه سال آینده پیش بینی شده حدود ۳۵ هزار میلیارد تومان است و در این میان سر نظام رتبه‌بندی معلمان در بودجه‌ ۹۷ بی‌کلاه مانده است.

احمدی لاشکی می‌گوید: در برنامه ششم توسعه باید اعتبار لازم برای نظام رتبه‌بندی معلمان در بودجه‌ها برآورد شود اما برای تحقق این موضوع در لایحه سال آینده مبلغی در نظر گرفته نشده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه بودجه آموزش و پرورش در سال ۹۷ نسبت به سال‌های گذشته رشد محسوسی نداشته، گفت: دولت اعتباری برای نظام رتبه‌بندی معلمان منظور نکرده است.

این در حالی است که روز گذشته سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در گفت و گو با یکی از خبرگزاری‌ها گفته بود: موضوع رتبه‌بندی فرهنگیان با هدف ارتقای کیفیت و شایستگی معلمان و فرهنگیان در دستور کار وزارت آموزش و پرورش است و بر اساس آن تصمیم‌گیری‌هایی انجام خواهد شد.

بر اساس آنچه بطحایی می‌گفت طبق قانون برنامه ششم در موضوع رتبه‌بندی فرهنگیان که با هدف ارتقای کیفیت و شایستگی‌های معلمان اجرایی می‌شود، تغییراتی نیز در نظام پرداخت حقوق به معلمان رخ خواهد افتاد.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.