کرج- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز از صادرات بیش از ۶۶ هزارتن انواع میوه و تره بار در شش ماهه اول سال جاری خبرداد.

صادرات ۶۶ هزار تن میوه وتره بار از البرز در نیمه نخست سال ۹۶

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی البرز، سید مجید موسوی اظهار کرد: این میزان صادرات شامل ۲۲ شرکت تولیدی و صادرکننده با ارزش ریالی ۱۵۵ میلیارد تومان بوده است.

وی ادامه داد: این محصولات به کشورهای امارات متحده عربی، عمان  و قطر بوده و از طریق بنادر جنوبی و کشتی های کانتینر بر و مقدار محدودی نیز از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) به مقصد قطر صادر شده است.

موسوی با پیش بینی اینکه  تا پایان سال ۱۲۶ هزار تن محصولات به کشورهای همجوار صادرشود گفت:  از نظر وزنی نسبت به سال قبل ۲ درصد و از نظر ریالی ۱۳ درصد رشد را شاهد خواهیم بود.

وی تصریح کرد : اقلام دیگری نیز به شکل محدود به کشورهای ارمنستان، عمان، قزاقستان، عراق و آمریکا در شش ماهه اول سال جاری صادر شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه تشویقی صادرات سیب و بازار موجود در کشورهای افغانستان، پاکستان و هند و این موضوع که سردخانه های استان البرز بارانداز و محل ذخیره استان های مجاور است پیش بینی می شود مقدار زیادی سیب نیز به کشورهای هدف صادر شود.

وی مشکل عمده صادرات استان در بخش محصولات کشاورزی را بالا بودن هزینه حمل و نقل بیان کرد و گفت : این مساله امکان دسترسی صادرکنندگان استان به بازارهای هدف اروپایی و آسیای میانه و روسیه را محدود کرده است.

موسوی در پایان گفت: در حمل ونقل زمینی با توجه به استفاده از ماشین های سرد خانه دار و عدم تخصیص سوخت به کمپرسورهای خنک کننده هزینه حمل ونقل به شدت افزایش پیدا کرده و موجب بالا رفتن قیمت تمام شده و میزان رقابت پذیری محصولات کشاورزی استان را کاهش می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.