گرگان- استاندار گلستان گفت: از ابتدای سال جاری تا اول آبان ماه، ۳۶ میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک های استان به متقاضیان پرداخت شده بود که این رقم در ۲ ماه گذشته به ۲۶۳ میلیارد تومان رسید.

اعطای ۲۶۳ میلیارد تومان تسهیلات به ۱۸۳ واحد تولیدی  گلستان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از استانداری گلستان، سید مناف هاشمی در چهل و هشتمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان تصریح کرد: پرداخت این رقم به ۱۸۳ واحد تولیدی استان و کسب رتبه دهم اعطای تسهیلات به متقاضیان اگرچه نشان از همکاری بانک ها دارد اما باید این رقم چه به صورت مستقیم و چه در قالب رونق تولید افزایش یابد.
وی افزود: بانک ها باید ابتدا مطالبات خود را از وام گیرنده بخواهند و اگر چنانچه نتوانستند آن را از وام گیرنده اخذ نمایند به سراغ ضامن بروند نه آنکه از ابتدا مطالبات را از ضامن پیگیری کنند.
وی با اشاره به مسائل صنعت ساختمان، یادآور شد: معاونت عمرانی استانداری باید ظرف مدت ۱۵ روز، اختیارات دستگاه های مرتبط با حوزه مسکن نظیر سازمان نظام مهندسی، آب، برق، تامین اجتماعی و ... را جهت ایجاد رونق در صنعت ساختمان استان بررسی نمایند چراکه معتقدیم رونق در حوزه مسکن زمینه رونق اقتصادی استان را فراهم می آورد.
استاندار گلستان با اشاره به رقم پایین اعطای تسهیلات در قالب طرح نوسازی و بهسازی صنایع، یادآور شد: بانک ها باید همکاری خود را در بخش نوسازی و بهسازی رونق تولید افزایش دهند و طی ۲ هفته آینده ۳۰ درصد پرونده های مصوب شده در این بخش به نتیجه برسند.
هاشمی در بررسی مشکلات واحد های تولیدی خصوصاً در مورد معادن ید، خاطر نشان کرد: باید روند اجرایی مجوزهای صادر شده از سوی وزارت صنعت معدن تجارت برای معادن و کارخانه های ید ادامه یابد چرا که این صنعت برای استان اشتغال و ارز آوری را به همراه دارد اما برای صدور مجوزهای آتی باید هماهنگی لازم با وزارت نیرو و آب منطقه ای صورت گیرد.
وی گفت: خوشبختانه با وجود منابع رونق تولید، بازسازی و نوسازی و منابع اشتغال، ظرفیت های خوبی برای رشد استان وجود دارد که مدیران دستگاه های اجرایی و مدیران عامل بانک ها می توانند همکاری لازم را با متقاضیان جهت ارتقا سطح تولید انجام دهند.
وی با اشاره به ۵ دی روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی، تصریح کرد: گلستان، استانی در معرض آسیب بلایای مختلف طبیعی نظیر سیل، آتش سوزی و زلزله است و با توجه به اینکه ۵۶ درصد از ۲۲۸ هزار واحد مسکن روستایی ما غیرمقاوم هستند، باید در مقاوم سازی و استحکام بنا بکوشیم که در این راستا به متقاضیان تسهیلات ۱۸ تا ۲۰ میلیون تومانی اعطا می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.