گرگان- رئیس کل دادگستری گلستان گفت: استفاده از مجازات های جایگزین حبس و افزایش بازدید از زندان ها یکی از علل سیر نزولی کاهش جمعیت کیفری زندان های استان در سال های اخیر است.

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، هادی هاشمیان با بیان افزایش ۳ درصدی بازدید قضات از زندان های گلستان تصریح کرد: قضات در این بازدیدها علاوه بر رسیدگی به درخواست های حقوقی و قضایی زندانیان، مشکلات ونیازهای آنان را نیز بررسی و دستورهای لازم را صادر می کنند.
 رئیس کل دادگستری گلستان گفت: بازدید قضات از زندان، رویکرد آن ها را نسبت به مجازات حبس تغییر و آنان را به استفاده از آرای جایگزین زندان ترغیب می کند.
این مقام ارشد قضایی استان در بخش دیگری از سخنان خود از تدوین برنامه زمان بندی بازدید قضات دادسراها، دادگاه های کیفری و تجدید نظر از زندان های استان هم خبر داد و گفت : همه حوزه های قضایی موظف اند این برنامه زنمان بندی را تدوین و به دبیر خانه کاهش جمعیت کیفری استان ارسال کنند.
هادی هاشمیان همچنین گفت: برای شتاب بخشی رسیدگی به امور زندانیان، دو قاضی اجرای احکام نیز به عنوان قاضی ناظر زندان در زندان های گرگان و گنبد کاووس مستقر شده اند و امور زندانیان مانند ، اعطای مرخصی و  اشتغال به کار و  همچنین شرکت در جلسه های مربوط به زندانیان در زندان های گرگان و گنبد کاووس را انجام می دهند.
 به گفته هاشمیان با این اقدام از چندگانگی در امور مربوط به زندانیان در حوزه های قضایی مختلف جلوگیری و روند رسیدگی به امور زندانیان سریع تر می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.