یک پایگاه عرب زبان با انتشار مطلبی اعلام کرد که دولت بغداد برای آغاز گفتگوهای سیاسی با اربیل شروطی را معین کرده که درصورت عدم تحقق، مذاکراتی درکار نخواهد بود.

به گزارش قدس آنلاین،پایگاه العربی الجدید به نقل از منابع آگاه در دولت عراق اعلام کرد که بغداد جهت آغاز گفتگوهای سیاسی با اقلیم کردستان شروطی را مطرح کرده است.

بر اساس این گزارش، بغداد اعلام کرده که نتایج همه پرسی استقلال اقلیم کردستان باید لغو شود و نه تعلیق. همچنین تمامی گذرگاه های مرزی و فرودگاه های اقلیم کردستان باید به دولت بغداد واگذار شوند.

از جمله دیگر شروط تعیین شده بغداد برای اقلیم کردستان، تحویل درآمدهای حاصل از فروش نفت اقلیم کردستان به دولت مرکزی است. اقلیم کردستان همچنین باید مالیات هایی را که جمع آوری می کند به دولت مرکزی تحویل دهد. 

در همین حال، بغداد اعلام کرده که کلیه افراد تحت تعقیب دستگاه قضایی عراق در منطقه کردستان به دولت مرکزی باید تحویل داده شوند. کُردها باید به خطوط مرزی پیش از سال ۲۰۰۳ بازگردند.

از سوی دیگر، دولت بغداد اعلام کرد که نیروهای پیشمرگه باید به ساختار نیروهای مسلح بپیوندند. همچنین استقبال از مسئولان بین المللی در اقلیم کردستان باید با مجوز دولت بغداد صورت پذیرد.

منبع: پایگاه العربی الجدید

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.