طالقان - عضو شورای شهر طالقان با بیان اینکه پس از بازدید مقامات استانی از این شهرمشکلات همچنان بر جای خود باقی است، گفت: طالقان از محرومیت رنج می برد و مردمانش ازامکانات رفاهی، بهداشتی، فرهنگی وحقابه که حق مسلم آنها است محروم هستند.

 طالقان از محرومیت رنج می برد

حمیرا مقیمی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین با اشاره به اینکه طالقان منطقه ای است که از جهت گردشگری حرف اول را در استان می زند، اظهار کرد: علیرغم بازدید هزاران نفر گردشگر از شهرستان طالقان به دلیل طبیعت بکر و زیبای آن، این شهر فاقد هرگونه امکانات رفاهی و بهداشتی و گردشگری است.

عضو شورای شهر طالقان با اعلام اینکه این شهرستان حتی از امکانات یک بیمارستان نیز محروم است، افزود: حداقل امکانات پزشکی از قبیل رادیولوژی و دندانپزشکی در این شهر مهیا نیست و مردم طالقان خیلی مظلوم واقع شده اند.

مقیمی در ادامه گفت: در بُعد فرهنگی کتابخانه عمومی وخانه فرهنگ نیز در این شهر وجود ندارد ومکانی نیست تا دانش آموزان فارغ از درس ومدرسه به آنجا مراجعه کنند و از جهت روحی و ذهنی پیشرفت کنند.

عضو شورای شهر طالقان در پاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین مبنی براینکه پس از بازدید مسئولان استانی از طالقان پیشرفتی در این شهرستان حاصل شده است افزود: تاکنون که تاثیری نداشته است و شاید در حال پیگیری باشند.

وی خاطرنشان کرد: برای مثال مقررشد  درمورد کتابخانه عمومی این شهر در یک ضرب الاجل ۱۰ روزه شاهد جانمایی واحداث آن باشیم ولی تاکنون هیچ اتفاقی نیافتاده است.

مقیمی بابیان اینکه مردم این شهر به دلیل عدم وجود امکانات لازم در حال مهاجرت هستند، گفت: در دهه ۶۰ جمعیت شهر طالقان بیش از۲۰ هزارنفر بود و امکانات و رسیدگی بیشتر بود ولی در حال حاضرمیزان آن به کمتر از ۵ هزار نفر رسیده است و تعداد دانش آموزان آن از ۵ مدرسه به یک مدرسه رسیده است.

وی در ادامه افزود: طالقان حتی در بحث گردشگری فاقد امکانات اولیه همچون سرویس بهداشتی، پارک، آلاچیق است واین در حالی است که بسیاری از گردشگران با یک بار بازدید دیگر پا به این منطقه نمی گذارند.

مقیمی با بیان اینکه جاده طالقان - هشتگرد ۲۰ سال است که در حال راه اندازی است، گفت: با وجود بازدید استاندار و خبرنگاران از این جاده به دلایل مختلفی که یکی از آنها سرما و بارش ها است راه اندازی این جاده پیشرفت چندانی نداشته است.

این عضو شورای شهر طالقان مشکل اساسی  این شهر را حق آبه آن دانست و گفت:عدم حمایت دولت از حق آبه طالقان مشکلات عدیده ای را برای شهروندان این شهر به وجود آورده است چراکه آب شرب منطقه طالقان به ۳ استان همجوار سرازیر می شود واین درحالی است که  بعضی از روستاهای طالقان از آب چاه استفاده می کنند که قابل شرب نیست.

 وی در ادامه گفت: اگر حق آبه طالقان به مردم آن پرداخت شود بسیاری از مشکلات این شهر حل خواهد شد و طالقان ازابعاد مختلف پیشرفت خواهد کرد.

مقیمی در پایان گفت: قوانین و مقررات دست و پاگیری که برای طالقان اعمال شده مانع توسعه این شهر شده است وبه بهانه حریم رودخانه ها از پیشرفت طالقان جلوگیری کرده اند به نحوی که مردم برای ساخت و ساز منازل مسکونی خود دچار مشکل هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.