دادستان عمومی و انقلاب تهران با اشاره به پاک کردن نقش پرچم رژیم صهیونیستی در زمین یکی از دانشگاه‌های کشور گفت که پرونده مرتبط با این موضوع در دست بررسی است.

تشکیل پرونده برای پاک‌کنندگان پرچم رژیم صهیونیستی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از دادسرای عمومی و انقلاب تهران، عباس جعفری دولت‌آبادی درباره پرونده املاک نجومی اظهار کرد: تحقیقات این پرونده تقریباً به اتمام رسیده است. تا هفته گذشته در این پرونده از ۱۹۶ نفر تحقیق شده و تمام تحقیقات توسط بازپرس رسیدگی‌کننده صورت گرفته و امر تحقیق به ضابطان ارجاع نشده است.

دادستان تهران افزود: در این پرونده با پیگیری‌ها و اقدامات بازپرس، ۳۹ فقره قرارداد واگذاری املاک فسخ و مبلغ هفت میلیارد تومان مابه‌التفاوت وجوه پرداخت‌شده توسط ذی‌نفعان بر اساس ارزیابی هیئت کارشناسان رسمی دادگستری از دریافت‌کنندگان چنین املاکی اخذ و به حساب سپرده واریز شده است. هم‌چنین ارزیابی املاک توسط کارشناسان رسمی دادگستری به عمل آمده و سعی بر این بوده است که از کارشناسان متفاوت برای ارزیابی هر ملک استفاده شود.

جعفری دولت‌آبادی به دو اتفاق قابل توجه در حوزه اجتماعی اشاره کرد و اظهار داشت: فردی که تبعه یکی از کشورهای همسایه است، با ورود به کشور اقدام به برگزاری دوره‌های آموزش آرایشگری زنان به صورت مختلط و غیرمجاز کرده و مسؤول برگزاری دوره آموزشی از هر نفر مبلغ ۵۰۰ هزار تا یک میلیون تومان دریافت کرده بود. این فرد توسط پلیس شناسایی شده و با توجه به عدم صدور مجوز برگزاری چنین دوره‌هایی، با این موضوع برخورد شده است.

دادستان تهران اظهار داشت: پس از برخورد دادستانی تهران با اعزام غیرمجاز افراد برای آموزش آرایشگری به برخی کشورهای همسایه، این بار افراد سودجو رویه دیگری را در پیش گرفته و مربی خارجی را برای برگزاری دوره‌های غیرمجاز به ایران آورده‌اند.

موضوع دیگری که دادستان تهران به آن اشاره کرد، پاک کردن نقش پرچم رژیم صهیونیستی در زمین یکی از دانشگاه‌های کشور در آستانه ۱۶ آذر سال جاری بود که در فضای مجازی بازتاب زیادی داشت. وی با انتقاد از این رفتار، اظهار داشت: این اقدام آن هم در شرایطی که ترامپ رییس جمهور آمریکا، قدس شریف را به عنوان پایتخت این رژیم غاصب معرفی کرده است، تصویری منفی از مقابله جمهوری اسلامی با رژیم صهیونیستی به نمایش می‌گذارد. وی ضمن انتقاد از این اقدام گفت: پرونده مرتبط با این موضوع در دست بررسی است.

در پایان جلسه جعفری دولت‌آبادی با تشکر از اقدامات قضات زحمتکش دادسرای تهران که با تدبیر و همدلی، حضور فعال در صحنه اجتماعی و با مدیریت جهادی، همت خود را معطوف خدمت به مردم می‌کنند، اظهار داشت: نظارت بر بازداشتگاه‌ها، حمایت از حقوق عامه و حفظ حقوق شهروندی از دغدغه‌های جدی دادستانی تهران است که با قاطعیت و اهتمام بسیار پیگیری می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.