بحران کاغذ و مشکلات آن هنوز از مباحث رسانه‌های مکتوب در این‌روزهاست. با آن‌که کاغذ یکی از کالاهای اساسی محسوب می‌شود و همه امکانات خودکفا شدن هم در کشور وجود دارد، اما سالانه مقدار زیادی کاغذ به کشور وارد می‌شود.

کاغذهای تولید داخل باکیفیت نیست

قدس آنلاین- بحران کاغذ و مشکلات آن هنوز از مباحث رسانه‌های مکتوب در این‌روزهاست. با آن‌که کاغذ یکی از کالاهای اساسی محسوب می‌شود و همه امکانات خودکفا شدن هم در کشور وجود دارد، اما سالانه مقدار زیادی کاغذ به کشور وارد می‌شود.

علت عدم خودکفایی در این زمینه را از مشاور اجرایی معاونت فرهنگی وزارت ارشاد پرسیدیم. همایون امیرزاده با بیان این‌که ارشاد متولی تولید کاغذ نیست، اما درصورت نیاز و درجهت خودکفا شدن از موارد پیشنهادی حمایت می‌شود، گفت: حتی همین کاغذهای تولید کارخانه‌های داخلی از کیفیت لازم برای مصرف‌کنندگان ایرانی برخوردار نیستند و اگر کارخانه‌ها بخواهند مورد توجه کاربران داخلی قرار بگیرند، باید به ارتقای کیفیت خود فکر کنند. وی گفت: برای ارتقا و خودکفایی کاغذ باید دولت از این مسأله حمایت کند. در شرایط فعلی مصرف‌کنندگان با اهرم‌هایی مانند تعرفه گمرکی وادار به مصرف کاغذ داخلی نمی‌شوند، چون این کاغذها دارای کیفیت نیستند. بسیاری از کتاب‌ها و نشریات ما عکس‌محور هستند و کاغذهای فعلی نمی‌تواند پاسخگوی این مصارف باشد.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.