۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴
کد خبر: 580855

رأی ۱۲۸ کشور عضو مجمع عمومی سازمان ملل در مخالفت با تصمیم ترامپ علیه قدس اشغالی این پیام را به آمریکایی‌ها ارائه داد که آن‌ها نمی‌توانند با اتخاذ رویکردهای یکجانبه گرایانه و برگرفته از تفکر زور و قلدری به اهداف خود در اراضی اشغالی جامه عمل بپوشانند.

انزوای آمریکا در صحنه جهانی

قدس آنلاین- تصمیم قاطعانه مجمع عمومی سازمان ملل درباره اظهارنظر گستاخانه ترامپ نشان داد که زبان زور و ظلم دیگر در صحنه جهانی کاربردی ندارد. رأی ۱۲۸ کشور عضو مجمع عمومی سازمان ملل در مخالفت با تصمیم ترامپ علیه قدس اشغالی این پیام را به آمریکایی‌ها ارائه داد که آن‌ها نمی‌توانند با اتخاذ رویکردهای یکجانبه گرایانه و برگرفته از تفکر زور و قلدری به اهداف خود در اراضی اشغالی جامه عمل بپوشانند. ترامپ از زمان به قدرت رسیدن در آمریکا در عرصه بین الملل مثل یاغی‌ها می‌تازد و تصمیمات تهدیدگونه و فتنه انگیز او درصحنه جهانی که فارغ از هرگونه تفکر و منطقی است، دیگردر صحنه جهانی طرفداری ندارد، زیرا تصمیمی که بر مبنای گسترش و رشد فساد در بین کشورها باشد ناتمام و ابتر خواهد ماند.
از سوی دیگر، اظهارنظر خانم نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل دراعلام اینکه به تصمیم گرفته شده، اعتنایی نخواهند کرد و آنچه را موردنظر داشته باشند، اجرا خواهند کرد، توهین بزرگی به مجمع عمومی سازمان ملل است. در مقابل شکست آمریکا با این «نه» بزرگ کشورها به ترامپ، یک پیروزی بزرگ برای کشورهای اسلامی و ملت‌های آزاده به ثبت رسید که باید با وحدت و همبستگی و عبرت گرفتن از اقداماتی که در گذشته انجام داده‌اند، این گونه پیروزی‌ها را حفظ کنند و آغاز یک نبرد حقیقی برای آزادسازی فلسطین را تحقق بخشند، زیرا هدف اصلی ایالات متحده تلاش برای طولانی کردن بحران‌های منطقه خاورمیانه می‌باشد و سعی دارد برای اجرایی کردن خواسته‌های خود با دلارهای نفتی عربستان سعودی و فروش اسلحه به کشورهای عربی، نفوذش در منطقه را به اشکال مختلف گسترش دهد.
از طرفی دیگر، تصمیم اخیر آمریکا برای تحویل سلاح‌های کشنده به اوکراین، بدون تردید باعث خشم روسیه خواهد شد و بیش از گذشته موضع این کشور را علیه تصمیمات ترامپ افزایش خواهد داد، زیرا فروش سلاح‌های مرگبار به اوکراین باعث خواهد شد شرایط جدیدی در این کشور رخ دهد که به مذاق روسیه خوش نخواهد آمد.
از این رو، برخی شخصیت‌ها و مسئولان تراز اول آمریکا نیز به ترامپ اخطار داده‌اند که تصمیم‌های یک جانبه ترامپ مانند انتقال سفارت به قدس و فروش سلاح مرگبار به اوکراین، به سود منافع ملی آمریکا نیست و آمریکا را بیش از پیش در صحنه جهانی به انزوا خواهد کشاند.
این در حالی است که اظهارنظرها و سخنان ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا با سخنان محمد بن سلمان ولیعهد سعودی که فردی خام و ناآشنا به مسائل سیاسی است و عربستان را در شرایط کنونی در باتلاق جنگ یمن گرفتار کرده است، یکی است و ادامه این روند و تصمیمات احمقانه، آمریکا را در صحنه بین الملل منزوی خواهد کرد.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.