قائم مقام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از کاهش تولید غیرقانونی تجهیزات پزشکی غیرمجاز خبر داده و گفت: این مورد هنوز به حد صفر نرسیده است.

تولید تجهیزات پزشکی غیر مجاز ادامه دارد

قدس آنلاین- قائم مقام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از کاهش تولید غیرقانونی تجهیزات پزشکی غیرمجاز خبر داده و گفت: این مورد هنوز به حد صفر نرسیده است.

دکتر ایرج حریرچی در نشست هفتگی خود با خبرنگاران رسانه‌های جمعی در پاسخ به قدس درباره ادعای برخی از شرکت‌های تولید و وارد کننده تجهیزات پزشکی مبنی بر کم توجهی وزارت بهداشت در برخورد با تولیدات زیر زمینی تجهیزات پزشکی گفت: این وزارتخانه با همکاری پلیس و دستگاه قضایی بشدت با این موضوع برخورد می‌کند.

وی کدبندی شدن تجهیزات را یکی دیگر از اقدامات وزارت بهداشت برای مقابله با تولید غیرمجاز تجهیزات و لوازم پزشکی عنوان و تصریح کرد: بعد از اجرای طرح تحول سلامت تمامی بیمارستان‌های دولتی و اکثر بیمارستان‌های خصوصی بر اساس کد شناسه اقدام به تهیه و خرید تجهیزات پزشکی می‌کنند و به همین دلیل تولید این گونه محصولات خیلی کاهش یافته است، اما مدعی نیستیم که به حد صفر رسیده است؛ چون کشوری که با پدیده قاچاق و تولید محصولات به صورت غیرمجاز مواجه است، دسترسی به این هدف چندان آسان نیست.

وی با اشاره به اینکه آماری از شرکت هایی که تا کنون به دلیل تولید غیر مجاز تجهیزات پزشکی پلمپ شده‌اند، ندارد، گفت: اما هرجا متوجه فعالیت غیر مجاز شرکتی شویم و یا پی ببریم که بیمارستانی اقدام به تهیه تجهیزات پزشکی غیر استاندارد می‌کند، بشدت برخورد می‌کنیم.

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین به موضوع کیفیت کالاهای حوزه سلامت اشاره کرد و گفت: طبق مصوبه هفته گذشته شورای عالی سلامت این وزارتخانه و سازمان غذا و دارو موظف شدند برای ارتقای فرهنگ اطلاع رسانی و ارتقای کیفیت کالاهای بخش سلامت و خدمات اطلاعات آن‌ها را در اختیار مردم قرار دهند.

وی درباره اظهارات برخی سیاسیون مبنی بر بالا بودن هزینه‌های نظام سلامت در کشور گفت: عمده هزینه‌های نظام سلامت در بخش دولتی و برای کارهای مربوط به پوشش بیمه‌ها صرف می‌شود به همین خاطر لازم است اعتبارات مورد نیاز ارائه خدمات سلامت تأمین شود. به گفته وی برخی می‌خواهند هم هزینه‌های حوزه سلامت پایین بیاید و هم خدمات به صورت حداکثری و با کیفیت ارائه شود که البته حل این معادله آسان نیست.

حریرچی سپس نسبت به انتشار تصاویر زنده از جراحی‌ها از سوی برخی از پزشکان در فضای مجازی واکنش نشان داد و گفت: این گونه تبلیغات غیر قانونی است و از سازمان نظام پزشکی می‌خواهیم با متخلفان برخورد قانونی کند.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.