استاندار خراسان شمالی در تازه ترین نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی از بهبود وضعیت این استان در رتبه بندی اخیر وزارت کشور در ارتقای شاخص های مختلف خبر داد.

بهبود وضعیت خراسان شمالی در رتبه بندی وزارت کشور در ارتقای شاخص ها

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدرضا صالحی در این نشست که دوشنبه شب برگزار شد، اظهار داشت: خراسان شمالی در ارزیابی شاخص های مختلف در سال ۹۴ در جایگاه ۲۶ قرار داشت اما با اقدامات و فعالیت های انجام گرفته و بهبود این شاخص ها جایگاه استان در سال ۹۵ به ۲۲ رسیده است.

وی با اشاره به منویات رهبری مبنی بر این که خراسان شمالی از ظرفیت لازم برای جای گرفتن در زمره ۱۰ استان برتر کشور برخوردارست، افزود: باید با هدف گذاری و برنامه ریزی مدون این جایگاه تا سال ۱۴۰۰ به متوسط جدول تقلیل یابد تا دولت سیزدهم استان را به رتبه تک رقمی برساند.

وی ادامه داد: پروژه های قابل واگذاری به بخش خصوصی استان در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی احصاء شود و تاکید می کنم یکی از شاخص های ارزیابی مدیران همین میزان واگذاری هاست.

صالحی به ایام جذب بودجه اشاره داشت و گفت: با وجود کسب رتبه های ۴، ۵ و۶ استان در اعتبارات تملک دارایی، هزینه ای و عمومی به لحاظ سرانه اما فاصله استان با بقیه استان ها زیاد است بنابراین هر چه تلاش و پیگیری مسئولان، مدیران و نمایندگان استان در مباحث بودجه و جذب اعتبارات بیشتر و منجر به بهبود جایگاه استان در شاخص های مختلف شود، از افتخارات ما و استان خواهد بود.

رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان شمالی با تاکید بر این که تحت هیچ شرایطی نباید واحدهای صنعتی و کارگاه های تولیدی استان تعطیل شوند، تصریح کرد: اصل ادامه بقا و حیات یک واحد اشتغالزا اولویت استان است و هیچ حمایتی از بانک یا دستگاه اجرایی برای تملک و مالکیتی که موجب تعطیلی واحد اشتغالزای استان شود، نخواهیم داشت.

صالحی افزود: رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی به زودی به استان سفر خواهد داشت بنابراین اگر اختلاف و مغایرتی بین ابلاغیه و دستورعمل بانک مرکزی و بانک عامل وجود دارد، بررسی و گزارش شود.

وی با بیان این که باید پیمانکاران به استفاده از مواد معدنی و مصالح استاندارد داخل استان ترغیب شوند، خاطرنشان کرد: از ۱۷۷ مصوبه مربوط به بخش صنعت و معدن در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در سال جاری تنها ۳ مصوبه یعنی معادل ۱.۵ درصد آن اجرا نشده که برای استان بسیار مطلوب است.

وی تاکید کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت راهکارهای خود را برای حل مشکلات و مسائل مرتبط با کارگاه های غیر فعال و نیمه فعال ارائه و دنبال کند.

صالحی هم چنین مطرح کرد: با اجرای طرح جامع ترافیکی شهر و صرفه جویی در مصرف بنزین امکان تامین ناوگان شهری جدید توسط وزارت نفت و شرکت بهینه سازی مصرف سوخت وجود دارد بنابراین شهرداری های استان به این موضوع اهتمام داشته باشند و مطالعات لازم برای اجرای این طرح را در دستورکار خود قرار دهند.

هم چنین در این نشست به پیشنهاد شهردار بجنورد و موافقت مهندس صالحی ۲۰۰ میلیون تومان برای تامین ۱۰ اتوبوس در جاده ارکان در مرکز استان مصوب شد.

در ادامه این نشست، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان نیز گفت: امروز اشتغال مهم ترین موضوع کشور است و بنابراین صنایع کوچک و متوسط اشتغالزای استان باید مورد توجه متولیان باشد.

مجید پورعیسی افزود: مدیران باید قدرت ریسک را در حوزه کاری خود بالا ببرند تا اثربخشی اقدامات در جامعه مشهود شود.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی هم با تاکید بر تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی گفت: ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان فعالیت خود را شروع کرده است و انتظار ما از تمامی دستگاه ها همکاری و هم افزایی است.

حجت الاسلام جعفری افزود: ظرفیت ها و مشوق های در نظر گرفته شده در اقتصاد مقاومتی نباید به نفع بخشی مصادره شود چرا که این کار غیر قانونی و نوعی اخلال در روند اقدامات حمایتی دولت است.

وی ادامه داد: مبنای کار ما همکاری، مساعدت و تلاش برای کاهش مشکلات و موانع سرمایه گذاری در استان است و درخصوص اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی نقش نظارتی خود را ایفا می کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.