یزد ـ مسئول دبیرخانه بین‌المللی «یزد حسینیه ایران» خواستار احیا و پیگیری مجدد خواهرخواندگی یزد و کربلا توسط شورای شهر پنجم شد.

خواهرخواندگی یزد و کربلا توسط شورای شهر پیگیری شود

به گزارش قدس آنلاین، سیدحسن حسینی دردیدار با رئیس شورای شهر یزد ضمن ابراز خرسندی از طرح خواهرخواندگی یزد با شهرهای مهم جهان، خواستار احیای خواهرخواندگی بین یزد و شهر مقدس کربلا شد.

وی افزود: این طرح در سال‌های قبل توسط دبیرخانه بین‌المللی «یزد حسینیه ایران» به شورای شهر چهارم ارائه و در آن شورا مصوب شده بود.

حسینی تصریح کرد: در این طرح، افزایش مناسبات فرهنگی و اقتصادی با توجه به حضور کربلایی‌های مقیم شهر یزد همچنین نامگذاری یکی از اماکن عمومی یزد به نام کربلا و یکی از اماکن عمومی کربلا به نام یزد و ساخت یکی از نمادهای یزد در کربلا و نماد شهر مقدس کربلا در یزد پیشنهاد شده بود.

وی خاطرنشان ساخت: ایجاد خانه فرهنگ یزد و کربلا نیز در این طرح دیده شده که با احیای مجدد این طرح و به ثمر نشستن آن، شاهد رونق اقتصادی و فرهنگی بین این دو شهر خواهیم بود.

رئیس شورای شهر یزد نیز در این دیدار ضمن استقبال از این طرح، خواستار پیگیری دبیرخانه بین المللی «یزد، حسینیه ایران» برای به ثمر نشستن طرح مصوب خواهرخواندگی یزد و کربلا شد.

غلامعلی سفید اظهار داشت: شورای شهر یزد هم تمام همت و تلاش خود را برای به ثمر رسیدن این طرح به کار می گیرد.

ساخت شهر موزه بین المللی امام حسین (ع) با رویکرد جذب گردشگر و رونق اقتصادی شهر یزد با توجه به ثبت جهانی شهر یزد همچنین ارائه طرح هایی برای برپایی جشن‌های مناسبتی و ایجاد فضای شاد و مفرح از دیگر موضوعاتی بود که از سوی دبیرخانه بین المللی «یزد، حسینیه ایران» به رئیس شورای شهر یزد پیشنهاد و مقرر شد برای تحقق آنها برنامه ریزی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.