دبیر مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: فلسطین همچنان مساله اول جهان اسلام است و موضوعی که اخیرا اتفاق افتاد نشان داد این مساله برای همه جهان مهم است.

فلسطین همچنان مساله اول جهان اسلام است

به گزارش قدس آنلاین، علی اکبر ولایتی دبیر مجمع جهانی بیداری اسلامی در نشست خبری خود اظهار کرد: فلسطین همچنان مساله اول جهان اسلام است و موضوعی که اخیرا اتفاق افتاد و اقدام آمریکا نشان داد این مساله برای همه جهان مهم است.

وی گفت: در طی سال طرح برخی موارد و مسائل فرعی برای کمرنگ کردن این موضوع تلاشی بود از جانب دشمنان و مخالفان که در کل این اقدامات نیاز به تحلیل دارد.

ولایتی افزود: جمهوری اسلامی ایران که مدافع اصلی جبهه مقاومت است را به عنوان دشمن اصلی جهان معرفی کردند اما رای اخیر و بالای کشورهای مختلف جهان در مجمع عمومی سازمان ملل نشان از بیداری و آگاهی افکار عمومی جهان دارد که این به رغم همه تهدیدات و تطمیع های صورت گرفته اتفاق افتاده است.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: در شورای امنیت هم آمریکا حتی یک رای موافق برای تغییر پایتخت اسرائیل نداشت و این منجر به انتقاد خود آمریکایی ها نسبت به کاهش نفوذ دولت ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل شد.

وی تصریح کرد: کشورهای بزرگ اتحادیه اروپا به اتفاق رای مخالف آمریکا دادند و ممکن است سوال شود علت تغییر نظر این کشورها چیست که می توان گفت پیروزی های جبهه مقاومت در عراق، سوریه و یمن بوده که این وضعیت را بوجود آورده است.

ولایتی گفت: اینکه بیت المقدس را دو قسمت شرقی و غربی کردند در اجلاس اخیر سازمان کنفرانس اسلامی این را ما قبول نداشته و نداریم و آنچه در بیانیه پایانی آمد یک بیانیه محافظه کارانه بود و با واقعیات منطقه مطابقات ندارد و البته ایران هم مخالفت و تحفظ جدی خود را اعلام کرده است.

ولایتی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در خصوص اینکه نظرتان در خصوص اتهام زنی محافل غربی به ایران در حمایت تسلیحاتی از یمن گفت: در یمن آن کس که مداخله مستقیم کرده کشورهای مرتجع عرب و سعودی ها در قالب ائتلاف هستند و اگر آنها بگذارند که محاصره یمنی ها وجود نداشته باشد ایران جز حمایت های سیاسی و انسانی کمک دیگری نخواهد داشت.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص پیس بینی آینده فلسطین گفت: امیدواریم اتحاد بیشتری میان گروه های مقاومت فلسطینی برای ادامه مبارزه به وجود آید و ما شاهد پیروزی ها بیشتری از سوی فلسطینیان باشیم.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در خصوص راهبرد جدید امنیت ملی آمریکا افزود: ایستادگی در برابر شرق و غرب و دشمن تراشی کاذب برای آمریکا و متهم کردن ایران از جمله اهداف این راهبرد بود. آنها چاره ای ندارند جز دشمن تراشی برای خود تا بتوانند در ورای آن اهداف خود را پیش ببرند.

ولایتی در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه آیا محکومیت جهانی اقدام ترامپ در سازمان ملل اتفاقی بود و یا پشت آن پیام خاصی دارد، گفت: بالاخره پیروزی های متوالی جبهه مقاومت و ایران در منطقه آنها را نگران کرده که سیاست تهاجمی آمریکا کل منطقه و جهان را به تنش بیشتر بکشاند.

وی ادامه داد: اینکه جبهه مقاومت پیشروی های خود را ادامه می دهد طرف مقابل را نگران و دست پاچه کرده است.

ولایتی در خصوص حمایت ایران از فلسطینیان خاطرنشان کرد: ایران از هیچ کمکی نسبت به گروه های مقاومت فلسطینی دریغ نکرده و نخواهد کرد.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نظرتان نسبت به آگاهی برخی دولت های منطقه از موضع ترامپ در خصوص انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی چیست، تصریح کرد: یکبار در دهه ۵۰ حدود ۱۳ کشور سفارت خانه های خود را به قدس بردند و پس از فشارهایی همه برگشتند، اینها عامل آمریکا هستند در منطقه و نمی توان این مساله را انکار کرد. کشورهای مرتجع  در چشم انداز خود هم نمی بینند که این موج گسترده اعتراضات جهانی فروکش کند و می دانند این آتش خاموش شدنی نیست چرا که جهان اسلام صدمات و آسیب های زیادی را از آمریکایی ها دیده است.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تشکیل یک ارتش واحد برای مقابله با رژیم صهیونیستی می‌تواند کارساز باشد، اظهار داشت: طرح این موضوع به صورت تئوری و بدون مطالعه معلوم نیست که راه به جایی برود.

وی افزود: در خصوص این نوع طرح‌ها که بسیار حساس است کشورهای اسلامی باید با یکدیگر مشورت کنند و قبل از اینکه به نتیجه‌ای برسند موضوعی را اعلام نکند.

 ولایتی تصریح کرد: آن چه که مسلمانان و حامیان فلسطین را در این عرصه مهم به پیروزی رسانده است ایستادگی، تدبیر، مبارزه فکری، حضور مردمی و غیره است.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی با اشاره به تشکیل حشدالشعبی و دیگر گروه‌های مردمی گفت: حزب‌الله لبنان، انصارالله یمن و حشدالشعبی عراق نیروهای مردمی هستند که در حالت عادی ایده نظامی نداشتند. این گروه‌ها، بیشتر جنبه دفاعی دارند تا جنبه نظامی و به نوعی الگو گرفته از بسیج جمهوری اسلامی ایران است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.