گرگان- دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران گلستان گفت:۱۲۸ هزار واحد مسکونی در استان مقاوم‌سازی نشده اما ۱۱۰ هزار واحد مسکونی روستایی مقاوم شده است، که مسائل فرهنگی و شرایط خاص بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات به روستاها روند مقاوم‌سازی را کند کرده است.

۱۲۸ هزار واحد مسکونی در گلستان مقاوم‌سازی نشده است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، صادق علی مقدم صبح سه شنبه در حاشیه برگزاری مانور ایمنی در برابر زلزله در محل اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان در گفت‌وگو با خبرنگاران استان اظهار کرد: طی این سال‌ها با وجود برنامه‌های انجام شده در حوزه پیشگیری و آمادگی، باید اذعان کنیم که  همچنان در برابر زلزله آسیب پذیر هستیم.
وی با اشاره به قرار گرفتن گلستان بر گسل‌های زلزله اضافه کرد: در سال ۱۳۹۶ تعداد ۹۰ زمین لرزه دو تا پنج ریشتری در گلستان رخ داده که شش زلزله بین چهار تا پنج ریشتری بوده است.
دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران گلستان ادامه داد: در بسیاری از شهرهای گلستان به ویژه گرگان در صورت وقوع زلزله حتی امکان ایستادن مردم در نقطه امن وجود ندارد، خیابان ها مسدود شده و حتی امکان اسکان موقت در همان مکان ها هم وجود نخواهد داشت.
مقدم تصریح کرد: متاسفانه اکنون هم استفاده از نماهای رومی در ساختمان‌ها و برج‌های داخل شهر گرگان رواج هم پیدا کرده که در صورت بروز حادثه زلزله این نماها بسیار خطرناک خواهند بود.
وی با تاکید بر توجه بیشتر مردم استان به موضوع آموزش امداد و نجات خود و خانواده‌هایشان افزود: مردم باید علاوه بر ایمنی در ساخت واحدها، به دکوراسیون منزل دقت کنند، به ویژه برای ۷۲ ساعت اولیه حوادث خودامدادی را آموزش ببینند و کوله‌های مدیریت بحران و تجهیزات اطفای حریق را در منزل داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.