۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸
کد خبر: 581003

محمدحسین فرهنگی، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به آغاز بررسی لایحه بودجه سال ۹۷ در کمیسیون تلفیق از امروز، گفت: کمیسیون تلفیق ۱۵ روز فرصت دارد که کار بررسی و تصویب لایحه بودجه سال ۹۷ را انجام دهد و این فرصت به میزان ۱۵ روز دیگر قابل تمدید است.

نهایی‌شدن بودجه ۹۷ تا اواسط بهمن‌ماه

قدس آنلاین- محمدحسین فرهنگی، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به آغاز بررسی لایحه بودجه سال ۹۷ در کمیسیون تلفیق از امروز، گفت: کمیسیون تلفیق ۱۵ روز فرصت دارد که کار بررسی و تصویب لایحه بودجه سال ۹۷ را انجام دهد و این فرصت به میزان ۱۵ روز دیگر قابل تمدید است.

این عضو هیئت‌رئیسه مجلس همچنین افزود: با وجود تصویب کلیات لایحه بودجه در صحن، پیش‌بینی می‌شود که کار بررسی و تصویب لایحه بودجه ۹۷ در مجلس احتمالاً تا اواسط بهمن‌ماه به اتمام برسد.

بودجه سال ۹۷ در ۱۹ آذرماه با سخنرانی رئیس‌جمهور در مجلس شورای اسلامی به مجلس تقدیم شد.

بسیاری از صاحب‌نظران و نمایندگان مجلس معتقدند که بودجه سال ۹۷ کاهش چشمگیری داشته و به نظر می‌رسد که این لایحه تأمین‌کننده نظرات نمایندگان مجلس شورای اسلامی نبوده است.

با توجه به اینکه در سخنان رئیس‌جمهور بر توجه به اشتغال و کاهش بیکاری، رفع فقر و عدالت‌محوری تأکید شده اما شاهدیم که این بودجه در جهت آن شعارها نیست.

لایحه بودجه ۹۷ باعث شده تا نارضایتی از دولت دوازدهم افزایش یابد؛ به طوری که حامیان روحانی ایشان را از جبهه اصلاح‌طلبان بیرون می‌دانند و این روزها در مقام منتقد عملکرد دولت قرار گرفته‌اند و چنین مطرح می‌کنند که روحانی چهره اصلاح‌طلب محسوب نمی‌شود و دولت اعتدال با معیارهای اصلاح‌طلبی فاصله دارد.

بهروز نعمتی، سخنگوی هیئت‌رئیسه، در همین زمینه مطرح کرده که تیم نوبخت به دنبال اقتصاد مقاومتی نیست و افزایش قیمت‌ها نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.