کرمان - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: در شهر کرمان با همه دشواری ها و تنگناهایی که وجود دارد ، نیازمند فضایی شاد و بانشاط هستیم و این فضای شاد همراه با آرامش را باید با فعالیت های فرهنگی و هنری به جامعه ارائه کنیم.

نیازمند فضایی شاد و بانشاط در شهر کرمان هستیم

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا علیزاده در دیدار با شهردار کرمان ضمن اشاره به لزوم گسترش فعالتیهای فرهنگی و هنری گفت: رونق ،تداوم و هدفمندی فعالیتهای فرهنگی و هنری ،شهر را به سمت تلاش و نشاط سوق می‌دهد .

وی که به همراه تعدادی از مدیران این اداره کل با سیدمهران عالمزاده شهردار کرمان دیدار و گفتگو  می کرد، ادامه داد:در شهر کرمان با همه دشواری ها و تنگناهایی که وجود دارد ، نیازمند فضایی شاد و بانشاط هستیم و این فضای شاد همراه با آرامش را باید با فعالیت های فرهنگی و هنری به جامعه ارائه کنیم .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان افزود: باید در شهر کرمان فضایی ایجاد شود که از حالت خمودگی بیرون آید و با همه مشکلات پیش رو به مردم روحیه و تلاش و زندگی دهیم و با قرار گرفتن اداره کل فرهنگ و ارشاد و شهرداری در کنار هم می توان حوزه فرهنگ و هنر و برنامه های آن را به مردم و شهر گسترش داد و مشارکت مردم را در این رویدادها داشته باشیم.

علیزاده با اشاره به برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب در کرمان گفت: نمایشگاه بزرگ کتاب کرمان بزرگترین رویداد فرهنگی با محور کتاب و کتابخوانی است  که در استان برگزار می شود و بسیاری از این گونه رویدادها در استان با محوریت شهرداری و کمک و همراهی شهرداری در اجرا، تداوم و استمرار آن ها را به همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: رویدادهای فرهنگی و هنری زمانی در شهر تاثیر خواهد گذاشت که مستمر باشد و اگر جشنواره های مختلف هر ساله در شهر تداوم داشته باشند و اجرا شوند تاثیر بسیار زیادی بر رونق و آبادانی شهر خواهند گذاشت.

مدیرکل ارشاد تصریح کرد: باید در کنار شهرداری بعضی از فعالیت ها را تعریف کنیم و هر سال یک رویداد بزرگ فرهنگی داشته باشیم و با همه مشکلاتی که در کرمان وجود دارد با حضور شهردار توانمند و مجموعه شهرداری شاهد فعالیت های چشمگیری در شهر کرمان باشیم.

شهردار کرمان: ارائه تسهیلات لازم جهت سرمایه گذاری جهت گسترش زیرساختهای فرهنگی و هنری

عالمزاده ، شهردار کرمان نیز در این دیدار رویدادهای فرهنگی و هنری را در رشد یک جامعه مهم دانست و گفت: در دو بخش شهری رویدادهای اجتماعی و فرهنگی باید متوازن رشد کنند.

وی افزود: باید ذائقه مردم را به موضوعات فرهنگی و هنری عادت بدهیم، مردم باید به سمت موضوعات فرهنگی سوق داده شوند و از ظرفیت های بالای فرهنگی باید کنار کار تجاری بهره کافی را برد.

عالمزاده گفت: مردم باید مطلع باشند، چه برنامه هایی در چه نقاطی از شهر اتفاق می افتد ، رخدادهای فرهنگی باید با هم هماهنگ باشند .

شهردار کرمان تصریح کرد: به اهمیت گسترش زیر ساختهای فرهنگی و هنری وافق هستیم و بر همین اساس در این خصوص هر کس که بخواهد سرمایه گذاری کند کمک می کنیم و تسهیلات لازم را در اختیارشان خواهیم گذاشت.

وی ادامه داد: در حوزه فعالیت های فرهنگی هنری باید به همه سلایق و جریان ها توجه شود، همه فعالیت های مذهبی، هنری باید برای همه آماده باشد و در کنار هم رشد یابند و مردم حق شهروندی خود  را داشته باشند و از همه ظرفیت های بالایی که در استان وجود دارد استفاده لازم را برد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.