این روزها اغلب رسانه های جهان از دختری حرف می زنند که ایستادگی وی در برابر نظامیان صهیونیست او را تبدیل به قهرمانی ملی برای فلسطینی‌ها کرده است.

عهد تمیمی؛ دختر فلسطینی که همه از او حرف می‌زنند

به گزارش قدس آنلاین، «عهد تمیمی» دختری که از سنین کودکی به دلیل ایستادگی قابل توجه اش به سوژه برخی رسانه ها تبدیل شده بود این روزها بار دیگر نگاه اغلب جهانیان را به خود خیره کرده است.

این اولین بار نیست که تصاویر عهد تمیمی توجه جهان را به مساله فلسطین جلب می‌کند. او از کودکی در تظاهرات‌های اعتراضی علیه اسرائیل شرکت کرده و تصاویر درگیری‌ او با نظامیان صهیونیست بارها و بارها منتشر شده‌اند. این دختر فلسطینی هم اکنون در بازداشت به سر می برد.

در این میان رسانه‌های اسرائیل از تمدید بازداشت عهد تمیمی که ویدئوی درگیری او با نظامیان اسرائیلی در حیاط خانه‌اش در شبکه‌های اجتماعی توجهات زیادی را به خود جلب کرد، به مدت چهار روز دیگر خبر دادند.

عهد تمیمی، دختر ۱۷ ساله در میان اعتراضات هفته‌های اخیر فلسطینیان نسبت به تصمیم دونالد ترامپ برای انتقال سفارت ایالات متحده به بیت المقدس و به رسمیت شناختن این شهر به عنوان پایتخت اسرائیل با حضور چندین سرباز در حیاط خانه‌اش با آنها درگیر شد. در تصاویر منتشر شده از این درگیری، او نظامیان را هل می‌دهد و به‌ آنها سیلی می‌زند.

ساعاتی پیش از این اتفاق، تعدادی از فلسطینیان از درون خانه‌هایشان در روستای النبی صالح به نظامیان اسرائیلی سنگ پرتاب کردند. نظامیان این افراد را از خانه‌ها خارج کرده و اجازه بازگشت به داخل منازل را ندادند. این اولین بار نیست که تصاویر این دختر که اکنون ۱۷ سال دارد، توجه جهان را به مساله فلسطین جلب می‌کند. عهد، از کودکی در تظاهرات اعتراضی علیه اسرائیل شرکت کرده و تصاویر درگیری‌ او با نظامیان صهیونیست بارها و بارها منتشر شده‌اند.

عهد تمیمی در خانواده مبارز فلسطینی در روستای «نبی صالح» در رام الله متولد شده و پدرش «باسم تمیمی» از اعضای جنبش فتح است.

پس از انتشار ویدئوی این دختر فلسطینی در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، وی هفته گذشته در نیمه شب بیستم دسامبر توسط نظامیان اسرائیلی بازداشت شد. مادر و دخترعموی وی نیز در بازداشت بسر می‌برند. اتهام او «حمله به ماموران اسرائیل، جلوگیری از انجام ماموریت آنها و تحریک دیگران به ارتکاب جرم» است.

وی سال‌ها پیش از طرف محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی تقدیر شد و از رجب طیب اردوغان، نخست وزیر وقت ترکیه جایزه شجاعت دریافت کرد.

این روزها نام عهد دوباره با مقاومت فلسطینیان گره خورده است. نهادهای حقوق بشری برای آزادی وی، کمپین‌ جمع آوری امضا براه انداخته‌اند و نویسندگان، تحلیلگران و روشنفکران مدافع فلسطین او را نماد مقاومت می‌خوانند.

بن هرنریچ، خبرنگار آزاد و نویسنده آمریکایی می‌گوید: «اولین تصاویر عهد، اندکی پس از ملاقات من با خانواده او در روستای نبی صالح منتشر شد. او در این عکس بازوی نحیف خود را بالا برده تا به سرباز اسرائیلی که دو برابر اوست، مشت بزند زیرا سربازان برادر عهد را گرفته بودند. او یک شبه تبدیل به «نماد» چیزی شد که اصلا متعلق به دنیای کودکان نیست.»

این خبرنگار آمریکایی در مقاله خود می‌گوید: «دوست داشتم که پس از این همه سال او را  از مبارزه جدا و در مدرسه و دانشگاه ببینم و این برای من سخت بود.»

هرنریچ در ادامه به دلیل خشم «عهد» می‌پردازد و می گوید که اگر ویدئوی او را دیده باشید ممکن است بگوئید که چرا تا این حد خشمگین و پرخاش‌جوست اما تنها در یکی از مواردی که برای او و خانواده‌اش پیش آمده، شلیک گلوله پلاستیکی توسط سرباز اسرائیلی به صورت محمد، پسرعمویش بود که اکنون در بیمارستان و در کما بسر می‌برد. تعدادی از عموها و پسرعموهای او کشته شده‌اند...و شبی نبوده که او سر بر بالین بگذارد بدون اینکه امکان ورود سربازان اسرائیل به خانه‌اش وجود داشته باشد.»

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.