رشتخوار -مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار گفت: ۶۰ درصد باقی مانده طلب کشاورزان زعفرانکار رشتخوار از خرید توافقی تا دو ماه دیگر پرداخت می شود.

طلب زعفران کاران رشتخواری تا دو ماهه آینده پرداخت می شود

حمید رضا رضایی درگفت و گو با قدس آنلاین گفت: از آغاز اجرای طرح توافقی و حمایتی خرید زعفران از کشاورزان رشتخواری تا پایان آذر سال جاری ۷تن و۳۴۷ کیلوگرم  محصول زعفران توسط تعاون روستایی رشتخوار خریداری شده است.

وی گفت: خرید توافقی برای حمایت از  زعفران‌کاران رشتخوار ی و استان خراسان رضوی جهت  مقابله با سودجوئی دلالان بنا به دستور وزارت جهاد کشاورزی از ۲ آبان‌ماه جاری آغاز شده بود و تا پایان آذر ادامه داشت که بیش از ۷ تن و۳۴۷کیلو گرم  زعفران خشک توسط تعاون روستائی  رشتخوارخریداری شده است.

رضایی گفت:حدود ۴میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان طلب ۴۰ درصد اولیه خرید توافقی زعفران به کشاورزان  رشتخوار پرداخت شده است.

وی با اشاره به احتمال  خرید توافقی زعفران توسط دولت در این شهرستان اظهار داشت:با پی گیری از سوی  نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی  در رایزنی با  مذاکراتی با وزیرجهاد کشاورزی داشته اند  امید واریم  مدت زمان خرید توافقی برای مدتی کوتا  تمدید شود.

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار با درخواست موافقت وزیر برای جلوگیری از کاهش قیمت زعفرانو خرید مجدد توافقی زعفران در رشتخوار اظهار داشت:حضور دولت برای خرید توافقی زعفران در سال جاری باعث افزایش قیمت زعفران خشک شد.

وی با اشاره به وجود ۷ هزار هکتار اراضی زیر کشت زعفران در رشتخواراستان خراسان رضوی، اظهار داشت: در سال جاری حدود ده تن زعفران خشک تولیده شده است.

وی خاطر نشان کرد:در سطح استان خراسان رضوی که  ۱۱۷ هزار خانوار به کشت زعفران مشغول هستند از این میزان سه هزار خانوار به زعفران کاران رشتخوار اختصاص دارد.

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار گفت: در فصل برداشت گل زعفران به ازای هر هکتار زمین زعفران، ۲۲۰ نفر روز مشغول کار هستند که در کل ۱۲هزار نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار می شوند.

شایان ذکر است  هم‌اکنون قیمت زعفران توسط بازاریان رشتخواری از کیلویی ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تا ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان خریداری می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.