یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سال آینده با توجه به کاهش بودجه آموزش و پرورش نسبت به بودجه عمومی کشور مشکلات زیادی را در این حوزه شاهد خواهیم بود، به خبرنگار ما می‌گوید: بر اساس این بودجه آموزش و پرورش نه تنها مدارس کپری که حتی بسیاری از برنامه‌هایی که باید اجرا شود را نخواهد نتوانست عملیاتی کند.

کاهش بودجه آموزش و پرورش از ایرادهای بودجه نویسی است

قدس آنلاین- یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سال آینده با توجه به کاهش بودجه آموزش و پرورش نسبت به بودجه عمومی کشور مشکلات زیادی را در این حوزه شاهد خواهیم بود، به خبرنگار ما می‌گوید: بر اساس این بودجه آموزش و پرورش نه تنها مدارس کپری که حتی بسیاری از برنامه‌هایی که باید اجرا شود را نخواهد نتوانست عملیاتی کند.

فرهاد فلاحتی اضافه می‌کند: کاهش منابع در بودجه آموزش و پرورش، سبب خواهد شد هزینه‌های آموزش مانند سایر دستگاه‌های دیگر بالا رود چرا که با کسری شدید بودجه در تمام حوزه‌ها مواجه خواهد بود.

نماینده قائنات در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح می‌کند: کاهش بودجه ۹۷ از ایرادهای بودجه نویسی است. البته در کمیسیون آموزش تلاش می‌کنیم منابعی را در بودجه شناسایی کرده و جلوی خطرات و مشکلاتی که از طریق کسری بودجه بر آموزش و پرورش وارد می‌شود را بگیریم؛ اما واقعیت این است که بودجه نویسی دولت و لایحه‌ای که برای آموزش به مجلس ارائه شده، ایرادهای جدی دارد.

وی اضافه می‌کند: یکی از ایرادها این است که آموزش و پرورش کسر بودجه‌ای را هر سال به سال بعد می‌آورد و در هیچ بودجه‌ای ترمیم نمی‌شود. مشکل عمده آموزش و پرورش در این دوره از بودجه نویسی این است که بودجه را استانی در نظر گرفته است. این کار خسارت بسیار زیادی به همراه خواهد داشت و مشکلات آموزش و پرورش از مرکز به ۳۲ استان کشور منتقل خواهد شد. اگر تا دیروز معلمان در نقاط مختلف کشور نگران پرداخت اضافه کار بودند و دولت به طور متمرکز باید فکری برای آن‌ها بر می‌داشت، حالا در استان‌ها تفاوت ایجاد خواهد شد. استانی که درآمدی بالاتر دارد به موقع اضافه کارها و برخی موارد رفاهی را پرداخت می‌کند. استان‌های کم برخوردار هم از عهده پرداخت آن‌ها بر نخواهند آمد.

فلاحتی با تأکید بر اینکه این کار سبب ایجاد نارضایتی بین فرهنگیان خواهد شد، بیان می‌کند: ایراد عمده بودجه آموزش و پرورش در سال ۹۷ استانی بودن آن است که آموزش و پرورش را در آینده‌ای نزدیک بشدت دچار مشکل می‌کند. البته در کمیسیون آموزش و تحقیقات با آن مخالفت شده و در روند کار بررسی بودجه به آن رسیدگی خواهیم کرد.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.