رشت- با انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک دانشگاه گیلان و کمیته ملی پارالمپیک، استان گیلان بعنوان قطب علمی و تحقیقاتی و کاربردی مرتبط با سلامت، ورزش و اصلاح وضعیت جسمی، روانی و حرکتی، فیزیولوژی و پاتالوژی جانبازان و معلولین در کشور خواهد بود.

گیلان قطب آکادمیک ورزش‌های جانبازان و معلولین کشور می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، محمود خسروی وفا، رئیس کمیته ملی پارالمپیک در این جلسه با تقدیر از حرکت ارزشمند دانشگاه گیلان گفت: دانشگاه بعنوان یکی از پایه های ورزش جانبازان و معلولین است و محوریت کار و برنامه ریزی در پارالمپیک و فدارسیون براین اساس خواهد بود.

وی با اشاره به افتخارات ورزش جانبازان و معلولین در سالهای متمادی اظهار داشت: ورزش جانبازان و معلولین بعنوان ورزش دوم کشور در سال ۱۳۹۵ برگزیده شد و در رشته های مختلف در رقابتهای آسیایی جهانی و پارالمپیک برای کشورمان افتخار آفرین بوده است.

رئیس کمیته ملی پارالمپیک افزود: هر جا علم در کنار عمل قرار گرفته است قطعا تضمین موفقیت بیشتر خواهد بود و باید تلاش نماییم تا فاصله ورزش و دانشگاه حداقل شود تا از ظرفیت های مجموعه های دانشگاههای در جهت بهبود عملکرد و کسب موفقیت استفاده نماییم.

دکتر حمید محبی رئیس دانشکده تربیت بدنی دانشگاه گیلان با اشاره به قدمت این دانشکده و رتبه جهانی آن بر اساس ارزیابی های بین المللی گفت: دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه گیلان بر اساس اعلام نظام رتبه بندی شانگهای در سال ۲۰۱۷ میلادی، در جمع برترین دانشکده های ورزشی جهان و نخست ایران قرار گرفت.

وی افزود: آمادگی داریم با مجموعه ای از اساتید برجسته علوم ورزشی و امکانات موجود بتوانیم در مباحث آکادمیک مرتبط با ورزش جانبازن و معلولین فعالیت نماییم.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به پیشینه افتخار آفرین ورزش جانبازان و معلولین در دو دهه قبل گفت: لزوم مطالعات علمی در مباحث مرتبط با ورزش قطعا در کسب نتایج موثر خواهد بود و امروز که از ابعاد مرتبط با امکانات نمی توانیم با قدرت های ورزش جهان برابری کنیم، می توانیم با نگاه علمی و جلوگیری از آزمون و خطا به حدکثر آمادگی برای مسابقات برسیم.

عضو هیات رئیسه ورزشهای جانبازان و معلولین کشور اظهار داشت: استعداد های فراوانی در رشته های مختلف ورزشهای جانبازان و معلولین وجود دارند که با نگاه علمی و کشف استعداد های تازه از سنین کم می شود آینده درخشانی را برای این حوزه متصور بود.

عبداله پاکاری مدیرکل بنیاد شهیدوامورایثارگران استان گیلان نیز در این مراسم گفت: نگرش به ورزش جانبازان و معلولان می بایست علمی و تخصصی باشد و با افزایش سن جانبازان سرافراز باید هم از تجربیات آنان بهره برد و هم در اندیشه جانشین سازی برای آنان در رقابتهای ورزشی باشیم.

وی پرداختن به ورزش همگانی را یکی از اولویت های بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان نمود و اظهار داشت: با سرمایه گذاری در این حوزه قطعا در بخشهای درمانی صرفه جویی خواهیم نمود و سلامت روان و جسم جانبازان و معلولین با ورزش تامین خواهد شد.

دکتر رضی رئیس دانشگاه گیلان نیز در این جلسه با ابراز خرسندی از انعقاد این تفاهم نامه گفت: دانشکده تربیت بدنی گیلان یکی از معدود دانشگاههای است که در مقطع دکتری با گرایش ورزش معلولین دانشجو می پذیرد و آثار علمی فاخری نیز در این حوزه تالیف شده است.

وی رشته های فنی و مهندسی و علوم اجتماعی را مکمل رشته های تربیت بدنی عنوان نمود و اظهار داشت : با بهره گیری از تمامی ظرفیت های دانشگاهی می توانیم بعنوان یک قطب علمی مهم در این حوزه در کشور باشیم.

دکتر جهانگیر فدایی رئیس هیات ورزشهای جانبازان ومعلولین استان گیلان نیز با بیان اینکه تحقیق و توسعه پایدار در جامعه مستلزم بهره گیری مطلوب از ظرفیت ها و امکانات می باشد گفت: در راستای این تفاهم نامه با توجه به ماموریت ها ی پیش بینی شده در قانون برنامه توسعه علمی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور در ارتباط با ورزش و تندرستی جانبازان و معلولین می توانیم گامهای استواری برداریم.

وی تبادل تجارب، اطلاعات و بهره برداری از توانمندی های تخصصی و امکانات توسعه ای را ازارکان این تفاهم نامه عنوان نمود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.