بجنورد- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان شمالی با اشاره به پوشش ۶۵درصدی این استان در زمینه کارت ملی هوشمند گفت: فعالیت های ارزنده ثبت احوال به عنوان مهم ترین سازمان ثبت کننده رویدادهای حیاتی شناخته شده و یکی از نهادهای اساسی نظام در امور حاکمیتی به شمار می رود که به تمام این وقایع هویت و سندیت می بخشد.

پوشش ۶۵ درصدی صدور کارت ملی هوشمند در خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی؛ محمود دلپسند در جلسه هم اندیشی صدور کارت ملی هوشمند در استان با بیان این که ثبت احوال تمام فرآیندهای زندگی افراد را مورد رصد، ثبت و هویت بخشی قرار می دهد، اظهار داشت: ثبت احوال شریان حیاتی و سامانه اطلاعاتی مناسبی برای تصمیم گیری های کلان کشور است.

وی افزود: صدور کارت های ملی هوشمند در کشور یکی از برنامه های موفق این نهاد است که ثبت احوال استان در این خصوص به جایگاه قابل توجهی دست یافته به طوری که تحت پوشش قرار دادن ۶۵ درصد جمعیت استان از کارت های هوشمند آمار بسیار قابل توجهی است.

دلپسند در ادامه سخنان خود کار مجموعه ثبت احوال را بسیار ارزشمند و حساس توصیف کرد و اظهار داشت:حساسیت کار مجموعه ثبت احوال بدین منظور است که باید ثبت اتفاقات منطبق بر واقعیت و حقیقت باشد و از سوی دیگر ثبت احوال به خوبی توانسته است ثابت کند که در چند سال گذشته با ایجاد زیرساخت های لازم و بهره مندی از نرم افزار و سخت افزارهای کاری از چرخه کار سنتی خارج شده و خدماتش به شکل نوین و آسان تری در اختیار مردم قرار گرفته است.

وی هم چنین با قدردانی از تلاش مجموعه ثبت احوال استان در کسب رتبه سوم کشوری نیز گفت: ایجاد ساختارها، فراهم آوردن نیروی انسانی، آموزش مستمر و توسعه واحدهای اداری در شهرستان ها موجب شد تا ثبت احوال استان موفق به کسب رتبه برتر در سطح کشور شود.

دلپسند تصریح کرد: واگذاری برخی امور ثبت احوال به دفاتر پیشخوان یکی از سیاست های مهم این نهاد تلقی می شود اما در مسیر این واگذاری باید مواردی همچون داشتن صلاحیت عمومی دفاتر پیشخوان و نظارت ثبت احوال در دستور کار قرار گیرد.

وی ارائه خدمت مطلوب تر به مردم از سوی ثبت احوال و دفاتر پیشخوان را بسیار مهم دانست و گفت: درچند سال اخیر پیشرفت هایی در این زمینه شکل گرفته اما بازهم نیازمند تعامل دوجانبه در قالب آموزش نیروهای انسانی و ثبات در دفاتر پیشخوان برای خدمت رسانی بیشتر به مردم هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.