کرج- سی و چهارمین جلسه شورای اسلامی کرج در حالی با حضور اعضا برگزار شد که موضوع مشاغل مزاحم و آلاینده و ضرورت ساماندهی آن ها مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد کیوسک های مطبوعاتی غیر مجاز سطح شهر کرج نیز جمع آوری شوند.

مشاغل آلاینده و مزاحم در کلانشهر کرج ساماندهی می شوند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، در این جلسه که صبح امروز چهارشنبه برگزار شد رئیس کمسیون محیط زیست با بیان اینکه کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵یکی از کمیسیون های مهم پیش بینی شده در قانون شهرداری ها است، گفت: این مشاغل در سطح شهر مشکلات فراوانی را ایجاد کرده است که شکایاتی به محیط زیست ارائه شده است و بسیاری از شهروندان گله مند هستند.

حسین محمدی در ادامه افزود: در زمینه مشاغل آلاینده جلسه ای برگزار نشده است و در محدوده کرج هیچ واحد آلاینده و مزاحمی شناسایی نشده است.

وی با بیان اینکه در سال ۹۵ مصوب شد شهرداری ها با همکاری محیط زیست واحدهای آلاینده محدوده کرج را شناسایی کنند و از محدوده شهر خارج کنند افزود: این موضوعات باید به طور جدی پیگیری شود.

رئیس کمیسیون عمرانی در ادامه گفت: ساماندهی مشاغل آلاینده درتصمیمات گذشته اتخاذ شده که جانمایی این مشاغل که در اطراف میدان استاندارد واقع شده است باید به جای دیگر منتقل شوند.

وی افزود: مجموعه استاندارد و بافت اجتماعی منطقه شیخ آباد و مشاغل مزاحمی که در آنها جانمایی شده است باید مورد توجه جدی قرار بگیرد چرا که  تعداد ۲ هزار واحد صنفی آلاینده و مزاحم در این  منطقه دیده می شود.

حاجی قاسمی با تاکید بر اینکه این ۲ هزار واحد صنفی باید جابجا شود گفت: این واحدهای صنفی تبدیل کاربری شده و اجاره داده شود تا ارزش افزوده برای شهرداری ایجاد کند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در این زمینه اظهار کرد: در گذشته مجموعه شیخ آباد در اختیار صنوف مصالح فروشان قرار گرفت در حالی که بازار مصالح فروشان بعد از پل حصارک برنامه ریزی شده است.

عباس زارع  در ادامه گفت: سنگ فروشان به صورت گسترده پراکنده شده اند مانند بلوارباغستان که آنجا را تصرف کرده اند و واقعیت این است که امرار معاش مردم نباید اقدامات غیر مسئولانه همراه شود.

وی با بیان اینکه هنوز در کوچه پس کوچه های کرج آهنگری ها دیده می شود گفت: در طرح تفصیلی جدید باید برای این موضوع فکر اساسی شود و برنامه مستقیم برای اینگونه مشاغل وجود داشته باشد تا شاهد ساماندهی لازم باشیم.

رییس شورای شهر کرج نیز در بخش دیگر از این جلسه پیرامون لزوم ساماندهی کیوسک های مطبوعاتی موجود در سطح شهرکرج گفت: طبق ارزیابی های صورت گرفته حدود  ۳۴ کیوسک غیر مجاز در سطح شهر وجود دارد که تبعات زیادی برای شهر به همراه داشته است.

شهردار کرج نیز در این باره با بیان اینکه در ارتباط با موضوع ساماندهی سیمای شهر مطالعات ویژه ای صورت گرفته که این مطالعات اطلاعات کاملی را در ابعاد مختلف احصاء خواهد کرد، افزود: پیگیری لازم در خصوص ساماندهی اصناف مزاحم انجام می شود.

 وی با بیان اینکه در ارتباط با ساماندهی سیمای شهر مطالعاتی انجام شده است گفت: در بحث کیوسک های مطبوعاتی اطلاعات کلی جمع آوری شده است.

وی افزود: کیوسک های مطبوعاتی در بهترین جای شهر ایجاد شده اند ضمن آنکه  بیلبوردهایی که  نصب شده یک نابسامانی در سطح شهر ایجاد کرده اند.

اصغر نصیری با اعلام اینکه ۴۴ کیوسک در سطح شهر فاقد مجوز هستند افزود: در ظرف مدت کوتاه کیوسک های غیر مجوز دار را جمع آوری خواهیم کرد.

شهردار کرج در پایان افزود: همچنین اطلاعاتی در زمینه فعالیت سنگ فروش ها و گل فروش ها نیز جمع آوری شده است و آنها نیز درحال ساماندهی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.