گرگان- مدیر کل بیمه سلامت گلستان گفت: در سال ۹۶ بیمه سلامت کشور حدود ۸ هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارد ودر بودجه ۹۷ نیز بودجه این بیمه ۳ درصد کاهش داشته است، در صورت ادامه همین روال در سال آینده قادر به ارائه بسیاری از خدمات نخواهیم بود.

 قادر به ارائه بسیاری از خدمات درمانی در صورت پرداخت نشدن اعتبارات نیستیم

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سید محمد حسینی ظهر چهارشنبه در نشست با خبرگزاری های استان اظهار کرد: به کاهش بودجه بیمه سلامت انتظار می رود در سال ۹۷ نیز ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان کسری بودجه را در این سازمان شاهد باشیم که خبر خوبی نیست.
وی افزود: اگر وضعیت بودجه به همین روال ادامه یابد پرداختی ها تا ۲۰ ماه با تاخیر رو به رو می شود و نیاز است هم اکنون که در فصل تصویب بودجه قرار داریم نمایندگان مجلس در زمینه افزایش بودجه سلامت و همچنین در نتیجه افزایش اراده خدمات بهداشتی و پزشکی به مردم تلاش بیشتری داشته باشند.
مدیر کل بیمه سلامت استان افزود: ششمین سال است که سازمان بیمه سلامت از خدمات درمانی به این نام تغییر کرده است و این سازمان ۵ صندوق دارد که یک صندوق مخصوص کارکنان دولت، یک صندوق روستائیان، یک صندوق سایر اقشار و یک صندوق هم برای شهرنشینانی که فاقد هر گونه بودند، تاسیس شد.
حسینی با بیان این که بیمه سلامت همگانی برای ۵ تا ۶ میلیون نفر برآود شده بود، گفت: اما حدود ۱۱ میلیون نفر عضو این صندوق شدند و مهم ترین علت افزایش اعضای این صندوق نیز مهاجرت بین صندوق ها بود که افراد از بیمه های دیگر درمان خود را خارج کرده و به دلیل رایگان بودن عضو این صندوق می شدند و همین موضوع سبب شد این صندوق به سرعت ورشکسته شود.
وی بیان کرد:به همین علت صندوق جدیدی با نام بیمه سلامت ایرانیان ایجاد شد که دولت ۵۰ درصد حق بیمه را به صورت یارانه می دهد وافراد با پرداختن سالانه ۲۴۰ هزار تومان می توانند عضو این صندوق شوند.
حسینی تصریح کرد: جمعیت استان یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر است و حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.