کرج- استاندار البرز با بیان اینکه پرورش وطبخ ماهی می تواند جاذبه ای برای حضور گردشگران در این استان باشد گفت: به این قبیل تولیدات باید توجه ویژه ای شود.

پرورش و طبخ ماهی جاذبه ای برای حضور گردشگران در البرز است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمد علی نجفی بعدازظهر چهارشنبه در بازدید میدانی کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان از مجموعه پرورش و تکثیر ماهی البرز که با حضور حسن صالحی رئیس سازمان شیلات کشور برگزار شد، اظهار کرد: البرز استانی است که اولین دانشگاه کشاورزی و مراکز تحقیقاتی را در خود جای داده و این ظرفیت‌ ارزشمندی است.

وی در ادامه افزود:‌ شاهد این هستیم که بخش تولید در سال اقتصاد مقاومتی بارور شود.

 نجفی بیان کرد: به نظر می رسد سرانه میزان مصارف ماهی در این استان بالاتر از آمار کنونی باشد و  بیش از مصرف مرغ، ماهی مصرف شود، اما اینچنین نیست.

وی با بیان اینکه در دولت نیز تصمیمات خوبی برای کاهش قیمت مرغ  و فرآورده های آن در دستور کار قرار گرفته است‌ تاکید کرد:  حمایت بخش کشاورزی از تولیدات در اولویت باشد و در کنار آن بیمه محصولات کشاورزی جدی گرفته شود.

نجفی ایجاد بستر مناسب جهت جذب گردشگر در این منطقه را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: پیش بینی مسیرهایی با قابلیت دسترسی مناسب تر و تابلوهای راهنمای مسیر برای گردشگران در دستور کار قرار گیرد.

استاندار البرز گفت: شیوه های طبخ ماهی با تجارب آشپزی روز دنیا و جاذبه های صید، انگیزه ای برای جذب گردشگران بیشترمی شود.

وی در ادامه افزود: این سرمایه گذاران باید شرایطی را فراهم کند تا حضورگردشگران برای منطقه ارز آوری داشته باشد.

به گزارش قدس آنلاین، شرکت البرز کاسپین در سال ۱۳۳۹ به عنوان اولین مجموعه پرورشی ماهی سردابی ایران به ثبت رسیده است.

در دهه ۸۰ این مجموعه به شرکت های بیمه ای و نیمه دولتی واگذار شد اما در حال حاضر به شرکت البرز کاسپین واگذار شد.

ماهی سرای کرج دارای پروانه بهره برداری به ظرفیت ۱۲۷ تن در زمینه پرورش ماهی و مجوز تکثیر ۱۵ میلیون قطعه تخم در فضای مفید ۲۰ هزار متر مربع در حال فعالیت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.