ساری- رئیس دانشکده علوم قرآنی شمال کشور در پاسخ به سوال قدس آنلاین از جذب ۵۰ درصدی فارغ التحصیلان این دانشگاه در بازار کار خبر داد.

۵۰ درصد فارغ التحصیلان دانشگاه علوم قرآنی جذب بازار کار شدند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام دکتر سید معصوم حسینی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی اظهار کرد: از ۷۸۰ فارغ التحصیل مقطع کارشناسی، ۳۷۹ نفر و از ۶۵ فارغ التحصیل کارشناسی ارشد، ۳۰ نفر مشغول بکار شدند.

وی با اشاره به اینکه این دانشکده یکی از ۱۴ دانشکده کشور بوده و از سال ۷۳ در شهرستان آمل دایر شده است، اضافه کرد: این دانشکده بعنوان تنها دانشکده شمال کشور در سه رشته کارشناسی و سه رشته کارشناسی ارشد، دانشجو می پذیرد و هیچ هزینه ای بابت تحصیل از دانشجویان اخذ نمی گردد.

رئیس دانشکده علوم قرآنی شمال کشور با اعلام اینکه هم اکنون ۱۳۵ دانشجوی کارشناسی و ۸۹ دانشجوی کارشناسی ارشد زیر نظر ۴۰ نفر از اساتید علوم قرآنی را فرا می گیرند، گفت: امسال در حوزه آموزش و پژوهش، رتبه برتر کشور را کسب و دو سال گذشته نیز دانشکده برتر کشور شدیم.

حجت الاسلام حسینی از راه اندازی کتابخانه علوم و حدیث در این دانشکده خبر داد و افزود: در این کتابخانه ۱۸ هزار نسخه کتاب در قالب ۱۰ هزار عنوان و همچنین ۵۳۳ پایان نامه کارشناسی و ۶۰ پایان نامه ارشد وجود دارد.

وی از راه اندازی مجموعه نرم افزارهای نور شامل ۸۰ عنوان کتاب برای دانشجویان اشاره کرد و یادآور شد: اساتید زیادی اشتیاق تدریس در این دانشکده را دارند.

برگزاری یازدهمین همایش بین المللی پژوهش های قرآنی

همچنین معاون آموزشی و پژوهشی دانشکده علوم قرآنی شمال کشور از برگزاری یازدهمین همایش بین المللی پژوهش های قرآنی با محوریت قرآن کریم و استکبارستیزی در اسفندماه امسال در آمل خبر داد.

حجت الاسلام دکتر سید عبدالله اصفهانی با اشاره به اینکه مرحله نهایی این همایش فروردین ماه سال آینده در قم برگزار می شود، اضافه کرد: جامعه هدف این همایش، اساتید، دانشجویان، طلاب و پژوهشگران هستند.

وی توضیح داد: ابتدا این همایش بصورت قواعد و تجوید برگزار می شد که هم اکنون پژوهش های قرآنی نیز مدنظر قرار گرفته است.

معاون آموزشی و پژوهشی دانشکده علوم قرآنی شمال کشور با بیان اینکه این همایش از رتبه علمی بین‌المللی برخوردار است، گفت: شرکت در همایش اعم از ثبت ‌نام، ارزیابی و چاپ مقاله نیز رایگان است.

حجت الاسلام دکتر سید عبدالله اصفهانی با اعلام اینکه مهلت ارسال آثار ۳۰ بهمن ماه است، از علاقمندان خواست برای ارسال آثار خویش به نشانی www.iqro.ir مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۴۶۰ مقاله از سراسر جهان به دبیرخانه همایش ارسال گردید، یادآور شد: مقالات برگزیده در قالب کتابی منتشر خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.