یزد- مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان یزد با دریافت ۱۶ میلیارد و ۶۶۹ میلیون تومان تسهیلات اشتغال و خودکفایی در مشاغل مختلف مشغول فعالیت شدند.

ایجاد ۱۰۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان یزدی

به گزارش قدس آنلاین، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان یزد اظهار داشت: مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان یزد با دریافت ۱۶ میلیارد و ۶۶۹ میلیون تومان تسهیلات اشتغال و خودکفایی از محل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت، منابع بانکی، صندوق کارآفرینی امید و صندوق توسعه ملی در مشاغل مختلف مشغول فعالیت شدند.

امیر زین‌العابدین قمی با اشاره به اینکه فقرزدائی با ایجاد فرصت‌های شغلی و توسعه کسب‌وکار محقق می‌شود، افزود: کمیته امداد به‌منظور افزایششان و منزلت خانوار تحت حمایت، کاهش نرخ بیکاری، کمک به اقشار نیازمند و افزایش مناعت طبع مددجویان، برنامه‌های وسیع و دقیقی برای اشتغال جامعه هدف تحت حمایت و اقشار نیازمند کار و فاقد سرمایه، تدوین کرده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان یزد گفت: انجام مشاوره تخصصی شغلی به‌منظور شناخت استعدادها و کشف خلاقیت‌های نهفته مددجویان، برگزاری دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای، کارآفرینی و ترویجی به‌صورت رایگان برای مددجویان مستعد اشتغال برای ارتقاء سطح دانش فنی و مهارت‌های حرفه‌ای آنان، پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال و ایجاد زمینه مناسب برای حضور مددجویان در فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی، کمک به بازاریابی و فروش محصولات تولیدی آنان و نظارت ادواری بر حسن اجرای طرح‌های اشتغال و ارائه راهکارهای کارشناسی به مددجویان ازجمله فعالیت‌های این نهاد برای ایجاد اشتغال پایدار و درآمدزا است.

وی با اشاره به اینکه بیشتر طرح‌های اشتغال و خودکفایی کمیته امداد، طرح‌های کوچک اقتصادی هستند، افزود: تسهیلات اعطایی به مددجویان تحت حمایت در قالب طرح‌های کارانگیزی، توان‌افزایی، خودکفایی و کارآفرینی یا تعامل با کارفرمایان جهت تأمین نیروی انسانی موردنیاز آن‌ها اجرا می‌شود که طی یک دوره زمانی مشخص امکان درآمدزایی و خوداتکایی خانواده را فراهم کرده و موجب خروج تدریجی از تحت حمایت می‌شود.

زین‌العابدین قمی بابیان اینکه در ۹ ماهه نخست امسال هزار و ۸۲ مددجوی تحت حمایت تسهیلات اشتغال‌زایی دریافت کردند، تصریح کرد: ۵۷۷ طرح ایجادشده در قالب خودکفایی، ۲۰۱ مورد توان‌افزایی،۴۴ مورد کارانگیزی و همچنین ۲۶۰ مورد وام مجدد برای تکمیل و توسعه طرح‌ها در رشته‌های شغلی کشاورزی، دام‌پروری، صنایع‌دستی، فعالیت‌های صنفی و صنعتی و خدمات بوده است.

وی ادامه داد: طبق مباحث مطرح‌شده در کارگروه اشتغال شهرستان‌ها مبنی بر شناسایی فرصت‌های شغلی موردنیاز در سطح استان، مشاغل موردنظر در حال بررسی و ارزیابی اقتصادی هستند و تا پایان سال جاری بانک اطلاعات جامعی از فرصت‌های شغلی مناسب برای مددجویان تحت حمایت تدوین می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.