چابهار- مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان از احداث بزرگترین ترمینال تمام مکانیزه معدنی کشور با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بندر چابهار خبر داد.

بزرگترین ترمینال تمام مکانیزه معدنی کشور در بندر چابهار احداث می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، بهروز آقایی در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت : تفاهم‌نامه سازمان بنادر با بخش خصوصی برای ساخت بزرگترین ترمینال معدنی کشور با ۲۸۲ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بندر چابهار منعقد شده و این در حالی است که تنها تجهیزات این ترمینال بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد.

وی افزود: ۱۳ هکتار زمین برای ساخت ترمینال مواد معدنی بندر چابهار در نظر گرفته شده و قرار است این ترمینال با ظرفیت صادرات ۸ میلیون تن سنگ معدن در سال در مدت ۲ سال احداث شود.

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان وبلوچستان سالانه بیش از ۲۲ میلیون تن مواد معدنی از کشور صادر می‌شود و از آنجایی که اکثر پهنه‌های معدنی کشف شده و در حال استفاده ایران در شرق کشور و به طور ویژه در استان سیستان و بلوچستان هستند، بندر چابهار به‌ صرفه‌ترین مسیر برای صاردات مواد معدنی است.

آقایی خاطرنشان کرد: هر چند ترمینال تمام مکانیزه معدنی کشور در چابهار در حال احدث است اما با توجه به‌ اینکه به‌ صرفه‌ترین راه برای انتقال مواد معدنی به بندر راه‌ریلی است، بنابراین باید هر چه سریعتر اتصال ریلی بندر چابهار به راه‌آهن کشور محقق شود و تا زمانی که این اتصال صورت نگیرد، عملاً بندر چابهار برای صاردات مواد معدنی مورد توجه صاحبان کالا نیست.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.