نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه مشکلات معیشتی جامعه نباید ابزار پیروزی دشمن بر ما شود، گفت: پاسخ مطالبات بر حق مردم، بنزین ۱۵۰۰ تومانی نیست.

پاسخ مطالبات مردم، بنزین ۱۵۰۰تومانی نیست

قدس آنلاین- نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه مشکلات معیشتی جامعه نباید ابزار پیروزی دشمن بر ما شود، گفت: پاسخ مطالبات بر حق مردم، بنزین ۱۵۰۰ تومانی نیست.
آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد مقدس، با اشاره به تجمع اعتراض آمیز مردم مشهد، افزود: مطالبات اولیه شما بر حق بود، از گرانی به تنگ آمدید، مالباخته‌اید، اشکالی ندارد که مطالبه کنید.
وی افزود: اما خواهران و برادرانی که دیروز هرچند عدد کم آمدید میدان شهدا، ما در جامعه انقلابی زندگی می‌کنیم، در نظامی هستیم که جلاد، خنجر برنده را در دست دارد، گریبان محسن حججی را گرفته، چشم او به لبه تیغ خنجر است که سرش را می‌خواهد در راه این نظام بدهد، آن وقت شما حاضرید محسن حججی سرش را بدهد اما برای مطالبه جناب عالی، یک عده اراذل و اوباش جمع شوند و بگویند سوریه را ول کن، مشکل ما را حل کن؟ حاضرید این شعار را بدهند؟ آن هم به خاطر مطالبه و گرانی؟ این درست است؟
امام جمعه مشهد مقدس ادامه داد: این درست است، منافقینی که روسپی آمریکا و اروپا شده‌اند، رهبرشان یک زن روسپی آمریکایی بیاید بگوید تشکر می‌کنم از شما، از حرکت شما امام زمان(عج) غضبناک است، حجت امام زمان(عج) غضبناک است، حزب اللهی‌های کشور غضبناک‌اند، یک زن روسپی- اروپایی آمریکایی که رهبر منافقین است، بگوید من تشکر می‌کنم؟

 خوراک رسانه‌های دشمن نشوید
وی تصریح کرد: اینکه شما تبدیل به خوراک برای رسانه‌های دشمنی که جز فتنه گری و تبلیغ هیچ دستاویزی برای سرکوبی ما ندارند، بیایند یک نظام و انقلاب وابسته به ولایت بقیه الله را سرکوب کنند؟ حاضرید برای مطالبه شما، این قصه به این قیمت تمام شود؟ شما هیچ وقت با هر فراخوانی به عرصه نیایید، کسی که می‌گوید بیایید، یک عالم است؟ یک مجتهد است؟ مرجع است؟ یک آدم مطمئن است؟ یک آدم سیاسی است که به او اطمینان دارید؟ یک جناح و حزبی است که شما قبولش دارید؟
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ابراز کرد: فکر کردید اگر میدانی برای مطالبه شما درست کردند، به نفع شما تمام می‌شود؟ در این میدان می‌خواهند بچه شهید تو را آتش بزنند، حاضرید بروید در این میدان برای مطالبات و مالباخته و گرانی؟ ببینید چه می‌کنید؟ آیا واقعأ وجدان ما اجازه می‌دهد این کار را بکنیم؟ آن خاری که امروز در چشم اروپا و آمریکاست، ثبات این مملکت و امنیت این کشور است، پایمردی این مردم در پای نظام، انقلاب و رهبری است و همه‌اش دنبال این هستند که این ثبات و امنیت را از بین ببرند و از ما بگیرند، برادران، خواهران، مشکلات، زندگی و معیشت ما نباید ابزار پیروزی دشمن بر ما شود.
وی افزود: متأسفانه امروز در دستگاه‌های دولتی افراد مرفه و خوشگذران نفوذ کرده‌اند که به فکر اقشار آسیب پذیر نیستند. آقای وزیر نفت، این درست نیست که بگویید ما کمترین قیمت بنزین را داریم و باید آن را افزایش دهیم. شما نباید به خودروهای شاسی بلند ثروتمندان نگاه کنید، بلکه باید مدافع کسانی باشید که با یک وانت صبح تا شب برای تأمین خرج زندگی کارمی کنند.
آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: وقتی مردم می‌گویند گرانی بنزین همه اجناس را بالا می‌برد و گران‌تر می‌کند، جواب این مطالبه این نیست که بنزین ۱۵۰۰ تومان از قیمت بنزین در همه کشورها کمتر است، کدام کشور؟ کشوری که دارای منبع درآمدی نفت است؟ کشوری که اولین کشور تولیدکننده گاز در دنیاست؟


راهپیمایی ۹ دی
عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در این مملکت صدها هزار شهید دادیم، صدها هزار پدر و مادر عزیز از دست داده وجود دارد که در داغ عزیزانشان می‌گدازند و به عشق فاطمه زهرا(س) و امام زمان(عج) درد را تحمل می‌کنند، در این مملکت ده‌ها هزار جانباز داریم که هر شبانه روزشان یک شهادت را سپری می‌کنند و پای نظام و انقلاب ایستاده‌اند، درست است به خاطر شکم، زندگی و معیشت، ابزار برای دشمن درست کنیم که بیاید این نظام و مملکت را سرکوب کند؟
آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: امیدوارم شما برادران و خواهران در راهپیمایی نهم دی ماه از میدان شهدا تا حرم، احساسات‌تان، شعارها، پایمردی و مقاومت تان، جوابگوی لجن پراکنی‌های یک مشت مزدور نابکار خارجی که روز پنجشنبه وسط مردم آمدند و مطالبه بر حق مردم را به هم زدند، باشید. امیدوارم شعار شما و شرکت عظیم شما در راهپیمایی نهم دی ماه، جواب آنان را بدهد و واقعیت این عظمت و انقلاب و این نظام را به دنیا ثابت کند.
وی اضافه کرد: رسانه‌های خارجی اگر راست می‌گویند، راهپیمایی ۹ دی را پخش کنند، یک گروه تروریست و آدمکشی که امروز روسپی آمریکا و اروپا شده و ۱۷ هزار انسان از مرد و زن و بچه و پیر را به خاک و خون کشیده، از این‌ها توقع انصاف نداریم، این‌ها بزرگ‌ترین عامل و بزرگ‌ترین تابلوی ناجوانمردی، نکبت زدگی، خیانت، حیوانیت و درندگی هستند.
امام جمعه مشهد مقدس ابرازداشت: طبیعی است عربده کشی یک مشت خائنی که وسط یک عده مطالبه گر برحق آمدند وضعیت مطالبات آنان را ابزار کنند، آن را به عنوان صدای ملت در مشهد و نیشابور و کاشمر و بیرجند منعکس کنند، اما فریادهای حماسی مردم ما را در سالروز ۹ دی اعتنا نخواهند کرد، توقع هم نداریم اعتنا کنند اما آن فریادها آن قدر سهمگین است و مشت‌های گره کرده شما در راهپیمایی ۹ دی آن قدر مؤثر است که دشمنان شما را بیشتر به ترس و وحشت وا می‌دارد.
وی تأکید کرد: امیدواریم شرکت شما عزیزان و حماسه‌ای که به عنوان تجدید حماسه ۹ دی ۸۸ اجرا خواهید کرد، پاسخگوی همه مسائل باشد و عزیزان مسئول ما با دقت، مراقبت و مدیریت جهادی که توصیه می‌فرمایند، در حل مشکلات معیشتی و اقتصادی شما مردم اقدام کنند.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.