کرمانشاه – امام جمعه شهر زلزله زده قصرشیرین گفت: در زمستان کانکس ها با یک وسیله گرمایشی گرم می شود اما در تابستان به دلیل اینکه کانکس ها آهنی است زمانی که گرما به آن بخورد، مردمی که داخل آن هستند اذیت می شوند.

ساخت و ساز مناطق زلزله زده در اسرع وقت انجام شود/کانکس در فصل تابستان مردم را اذیت می کند

حجت الاسلام علی ملکی در گفتگو با خبرنگار قدس با بیان اینکه الان دیگر وقت ساخت و ساز است، اظهار داشت: در هر زلزله ای در کل دنیا چند مرحله وجود دارد؛ مرحله اول کمک رسانی اولیه است که بحث نجات مردم و کمک به آسیب دیدگان است.

وی با اشاره به مرحله دوم افزود: با توجه به اینکه منازل زلزله زدگان تخریب شده است، باید یک مکانی را برای آن ها آماده کنیم که چادر و کانکس است.

امام جمعه شهر زلزله زده قصرشیرین با اشاره به مرحله سوم  گفت:  این مرحله نوبت ساخت و ساز در اسرع وقت به خصوص در مناطق گرم سیری است که گرمای شدید دارند.

وی افزود: اگر بحث ساخت و ساز طولانی بشود و به تابستان بکشد، هر چادر در منطقه گرم سیری یک کولر گازی نیاز دارد که هزینه بالایی دارد.

وی با بیان اینکه تمام کمک ها، تفکرات و فکر ها بایستی متمرکز برساخت و ساز در اسرع وقت بشود، گفت: بایستی آواربرداری صورت بگیرد و ساخت و ساز شروع شود.

حجت الاسلام ملکی با بیان اینکه مسئولین باید تمام قدرت خود را متمرکز بر ساخت و ساز کنند، گفت: هر جایی غیر از نهاد های دولتی که می خواهد کمک کند، مانند کمک های مردمی، کمک ها را به سمت ساخت و ساز در روستاها و در شهر متمرکز کنند.

وی با اشاره به اینکه کانکس نیز بایستی تامین بشود، گفت: در زمستان کانکس ها با یک وسیله گرمایشی گرم می شود اما در تابستان به دلیل اینکه کانکس ها آهنی است زمانی که گرما به آن بخورد، مردمی که داخل آن هستند اذیت می شوند.

امام جمعه قصرشیرین گفت: این یک حرکت جمعی را می طلبد. تمام نیروهای انسانی که وجود دارد بایستی بر ساخت و ساز متمرکز شوند. یک حرکت جهادی با تمام قدرت را می طلبد. مدیریت با تمام توان بسیار بالا و فوری را می خواهد. ان شاالله مسئولین ما در این مسیرحرکت کنند که ما در چند ماه آینده شاهد ساخته شدن تمام منازل زلزله زدگان در روستاها و شهر قصرشیرین، سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.