بجنورد-معاون سیاسی، امینتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی در همایش روز دفاتر اسناد رسمی گفت: وظیفه سردفتران آگاه سازی مردم نسبت به موضوعات و اتفاقات پس از امضای اسناد است.

وظیفه سردفتران آگاه سازی مردم به موضوعات پس از امضای اسناد است

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، مهرداد ابراهیمی در این همایش، اظهار داشت: سردفتری و محضرداری یک شغل علمی است و فعالان این حوزه نیازمند مطالعه مستمر هستند تا بتوانند حقوق اصحاب معامله را به درستی حفظ کنند.

وی بیان داشت: یکی از ضعف ها و اشکالات اساسی ما این است که یکبار مدرک می گیریم و در ادامه مسیر مطالعه ای نسبت به موضوعات نداریم و این در حالی است که باید همواره مطالعات ضمن خدمت داشته باشیم و روز به روز بر دانش حقوقی خود بفزاییم.

ابراهیمی با تاکید بر این که تنظیم اسناد رسمی برای ایجاد رفاه، آسایش، امنیت و عدالت است، افزود: رودربایستی در معاملات باید کنار گذاشته و تمامی موارد ثبت و یادداشت شود.

وی ادامه داد: جامعه سردفتران و دفتریاران با سه نوع ارباب رجوع مواجه هستند؛ نخست افرادی که حقی دارند و با آگاهی آن را دریافت می کنند که باید تکریم شوند و دوم آنان که حقی نداشته اما با طرق مختلف آن را می گیرند که باید با آنان برخورد شود.

ابراهیمی تصریح کرد: دسته سوم افرادی هستند که حقی دارند ولی آگاهی و توان گرفتن آن را ندارند که باید با آموزش قانون به آنان کمک شود تا موجب ارتقای رضایتمندی مردم و اقناع افکار عمومی شود.

معاون سیاسی استاندار نقش افکار عمومی در ارتقای رضایتمندی مردم از نظام جمهوری اسلامی را بی بدیل دانست و گفت: نقش مردم در حکومت مقبولیت پذیری، مشروعیت پذیری، مشورت دادن و نظارت کردن بر نظام است که اگر این نقش ها را نادیده انگاشته شوند نقش قوی تری به نام افکار عمومی است که تمامی نقش های ما را می گیرد.

ابراهیمی با بیان این که ورود سالانه حجم زیادی پرونده به محاکم قضائی بدان معناست که شهروندان ما متناسب با مدارج تحصیلی به عنوان شهروند به حقوق خود آگاه نیستند، مطرح کرد: شهروند آگاه تحت تاثیر تبلیغات قرار نمی گیرد و برای اخذ تصمیمات مطالعه و تحقیق می کنند.

وی تصریح کرد: اقناع شهروند آگاه برای قانع کردن سایر افراد بسیار موثر است و حقوق شهروندی نیز به دنبال ساختن شهورند آگاه در جامعه است.

ابراهیمی در ادامه نقش مردم در حکومت را مهم دانست و گفت: مردم به قوانین و مقررات مشروعیت و مقبولیت می بخشند و بنابراین قوانین وضع شده مجلس و دولت به شرطی که مردم در سرنوشت خود موثر باشند، مورد قبول خواهند بود.

وی مطرح کرد: باید ارائه خدمات ما همراه با رضایت باشد و روز به روز بر این خدمات برجسته افزوده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.